BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

SKARBNIK GMINY

SKARBNIK GMINY
KIEROWNIK REFERATU FINANSOWO-BUDŻETOWEGO

pok. nr 20,


DO ZADAŃ SKARBNIKA GMINY NALEŻY:

  1. Pełnienie funkcji Głównego Księgowego budżetu gminy, którego obowiązki i odpowiedzialność określa art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 09. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) a mianowicie:

a) prowadzenie rachunkowości jednostki;

b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

c) dokonywania wstępnej kontroli:

- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

-kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

  1. Opracowywanie uchwał w sprawie projektu budżetu i jego zmian.
  2. Przygotowywanie projektów budżetowych gminy i jego zmian.
  3. Nadzorowanie i kontrola pracy Referatu Finansowego.
  4. Nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy.
  5. Kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych i sołectw.
  6. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej urzędu i jednostek organizacyjnych gminy.
  7. Nadzór finansowy nad zarządzaniem mieniem komunalnym.
  8. Uczestnictwo w Sesjach Rady bez prawa głosu.
  9. Opracowywanie instrukcji obiegu dokumentów księgowo – rachunkowych i jego zmian.
  10. Kontrasygnata czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych.
  11. Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej wydatków budżetowych realizowanych przez urząd, funduszy celowych, środków specjalnych, zaciągniętych kredytów i pożyczek.
  12. Analiza wykonanego budżetu.
  13. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu gminy.
  14. Ewidencja wykonanego budżetu.
  15. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
  16. Współpraca z Urzędem Skarbowym, Regionalną Izbą Obrachunkową oraz innymi instytucjami.
  17. Windykacja należności budżetowych.
  18. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub uprawnień wójta.

ZADANIA OGÓLNE:

  1. Realizacja zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Przytułach w części dotyczącej powierzonych zadań dla wszystkich stanowisk pracy.
  2. Stałe i systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie zarządzania środkami UE.
  3. Utrzymywanie kontaktów z osobami i instytucjami zajmującymi się tematyką zarządzania środkami UE w obrębie powiatu łomżyńskiego.
  4. Pozyskiwanie informacji i nawiązywanie współpracy z partnerami zewnętrznymi w zakresie realizacji zadań finansowych ze źródeł zewnętrznych.
  5. Organizowanie bazy danych osób i instytucji występujących w systemie przepływu informacji.
  6. Uczestniczenie w spotkaniach wszystkich osób odpowiedzialnych za zarządzanie projektami z gmin na terenie powiatu.
  7. Przygotowanie dokumentacji projektowej.
  8. Przygotowywanie monitorowanie i aktualizacja dokumentów wytwarzanych na stanowisku i przekazywanie ich informatykowi celem zamieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej.
Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 6 maj 2014 14:41
Data opublikowania: wtorek, 6 maj 2014 14:45
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 2461 razy