BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego w Przytułach
ul. Supska 10
18-423 Przytuły
tel. 512 413 016

Wymagane dokumenty

1.Wypełniony druk - "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO", "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO" lub "ZGŁOSZENIE WYJAZDU POZA GRANICE RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ".
2. Do wglądu - dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej wymeldowania.

Gdzie odebrać formularze:

Druki :
- "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO",
- "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO"
- "ZGŁOSZENIE WYJAZDU POZA GRANICE RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ"
można otrzymać w pokoju nr 13.

Opłaty:

Z tytułu wymeldowania nie jest pobierana żadna opłata.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Niezwłocznie - w chwili przyjęcia przez organ gminy zgłoszenia wymeldowania.

Inne wskazówki, uwagi:

1.Wymeldowania dokonuje się osobiście.
2. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
3.Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie/ w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszonym do protokołu – po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie lub zgłaszając wyjazd za granicę na pobyt stały, co skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego albo wyjazd na okres dłuższy niż 6 miesięcy, bez zamiaru stałego pobytu za granicą – skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu czasowego.

Uwaga: zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej, bez konieczności wypełniania formularzy.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411).

Opracował

Natalia Wiśniewska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Natalia Wiśniewska

Zatwierdził

Beata Piotrowska

Data sporządzenia

niedziela, 15 cze 2003 22:01

Data zatwierdzenia

poniedziałek, 16 cze 2003 20:41
Data dodania: niedziela, 15 cze 2003 22:01
Data upublicznienia: poniedziałek, 16 cze 2003 20:41
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 1983 razy
Ilość edycji: 3