BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy w Przytułach
ul. Supska 10
18-423 Przytuły
tel. (086) 217-70-13
Sekretariat

Wymagane dokumenty

1.Wniosek
2.Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku osób fizycznych) lub aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku podmiotów posiadających osobowość prawną) kserokopia – oryginał do wglądu;
3.Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych (akt notarialny, wyciąg z księgi wieczystej, umowa najmu - w oryginale do wglądu);
4.Pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;
5.Decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, potwierdzającą spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży;
6.Dowód legalności funkcjonowania obiektu, w którym ma być prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych.

Opłaty:

Opłata za wydanie zezwolenia – wyliczana jest indywidualnie dla każdego zezwolenia na podstawie art.111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – płatna w trzech ratach: do 31 stycznia, 31 maja i 30 września każdego roku na konto Urzędu: Bank Spółdzielczy w Jedwabnem O/Przytuły Konto Nr 20 8752 0006 0130 1094 2000 0050

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Nie później niż w terminie 30 dni od dnia wniesienia podania.

Tryb odwoławczy:

Na postanowienie – służy zażalenie w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy. Zażalenie składa się w kancelarii Urzędu. Na zezwolenie ( decyzję odmowną ) – służy odwołanie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy. Odwołanie składa się w kancelarii Urzędu .

Inne wskazówki, uwagi:

Dodatkowo za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż alkoholu uiszczane są opłaty roczne obliczane indywidualnie przez podmiot dla każdego zezwolenia na podstawie art. 111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Wypis z rejestru handlowego jest ważny 3 miesiące od daty wydania. Opłatę skarbową można dokonać w kasie Urzędu.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz.U. z 2002 roku Nr 147, poz.1231 z późn. zm.).

Opracował

Helena Fidura

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Helena Fidura

Zatwierdził

Elżbieta Błaszczak

Data sporządzenia

niedziela, 29 cze 2003 16:26

Data zatwierdzenia

niedziela, 29 cze 2003 16:28
Data dodania: niedziela, 29 cze 2003 16:26
Data upublicznienia: niedziela, 29 cze 2003 16:28
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 2050 razy
Ilość edycji: 1