OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY PRZYTUŁY
Informuję, iż zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były, lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest, jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.
Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza pisemną informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach (drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji) i przedkłada odpowiednio:
- osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację Wójtowi Gminy Przytuły;
- pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.
Ponadto właściciel, zarządca, lub użytkownik nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej, lub innego miejsca zawierającego azbest, jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu tych wyrobów w formie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”.
Ocenę tę sporządza się w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Ocena jest sporządzana na formularzu, który stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania
i usuwania wyrobów zawierających azbest, w jednym egzemplarzu.
Formularz informacji o wyrobach zawierających azbest oraz formularz oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest dostępne są na Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Przytuły (zakładka: Urząd Gminy -Jak załatwić sprawę -Ochrona środowiska), a także w siedzibie Urzędu (na stoliku w wejściu do budynku).
Wniosek można zgłosić :
- w siedzibie Urzędu Gminy Przytuły pokój nr 6
- przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Przytuły, ul. Supska 10, 18-423 Przytuły
- przesłać drogą elektroniczną na adres: gmina@przytuly.powiatlomzynski.pl
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 505616399