BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY PRZYTUŁY

Coroczny obowiązek składania ,,Informacji o wyrobach zawierających azbest” – do 31 stycznia 2025 r.

Informuję, iż zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były, lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest, jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza pisemną informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach (drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji) i przedkłada odpowiednio:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację Wójtowi Gminy Przytuły;
  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.

Ponadto właściciel, zarządca, lub użytkownik nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej, lub innego miejsca zawierającego azbest, jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu tych wyrobów w formie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”.

Ocenę tę sporządza się w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Ocena jest sporządzana na formularzu, który stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania
i usuwania wyrobów zawierających azbest, w jednym egzemplarzu.

Formularz informacji o wyrobach zawierających azbest oraz formularz oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest dostępne są na Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Przytuły (zakładka:  Urząd Gminy -Jak załatwić sprawę -Ochrona środowiska), a także w siedzibie Urzędu (na stoliku w wejściu do budynku).

Wniosek można zgłosić :

  • w siedzibie Urzędu Gminy Przytuły pokój nr 6
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Przytuły, ul. Supska 10, 18-423 Przytuły
  • przesłać drogą elektroniczną na adres: gmina@przytuly.powiatlomzynski.pl

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  505616399

Data powstania: wtorek, 28 sty 2025 09:20
Data opublikowania: wtorek, 28 sty 2025 09:33
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 116 razy