BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

UCHWAŁA NR XI/65/2016 RADY GMINY PRZYTUŁY

z dnia: 3 marca 2016 roku
w sprawie: ustalenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych i gimnazjum prowadzonych przez Gminę Przytuły dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów i przyznania poszczególnym kryteriom liczby punktów.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2015 r., poz. 1515 z późn. zm.), art. 20e ust. 3 i 4, w związku z art. 20zf, pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 z późn.zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1

Ilekroć w uchwale jest mowa bez bliższego określenia o:

1) rodzicu - należy przez to rozumieć rodziców lub opiekunów prawnych dziecka;

2) szkole - należy przez to rozumieć szkoły podstawowe i gimnazjum, dla których organem prowadzącym jest Gmina Przytuły.

 

§ 2

Uchwała określa zasady ustalenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Przytuły dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów i przyznania poszczególnym kryteriom liczby punktów.

§ 3

Do klas pierwszych szkół podstawowych oraz gimnazjum przyjmuje się z urzędu kandydatów zamieszkałych w obwodach tych szkół.

§ 4

1. Kandydatów do klas pierwszych szkół podstawowych i gimnazjum, zamieszkałych poza obwodami tych szkół, przyjmuje się w drodze postępowania rekrutacyjnego, uwzględniając następujące kryteria:

1) w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka - 5 pkt;

2) niepełnosprawność dziecka – 4 pkt;

3) miejsce pracy rodziców znajduje się w obwodzie szkoły - 3 pkt;

4) dziecko uczęszczało do oddziału przedszkolnego w danej szkole - 3 pkt;

5) w obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców (opiekunów prawnych) w zapewnieniu mu należytej opieki - 2 pkt.

2. Określa się dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełniania kryteriów:

1) dokumentacja będąca w posiadaniu szkoły w odniesieniu do ust. 1 pkt. 1 i 4;

2) oświadczenie rodzica w odniesieniu do ust. 1 pkt. 2,3 i 5.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Przytuły.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

Przewodniczący Rady Gminy Przytuły

(-) Krzysztof Zakrzewski

Data dodania:
Data upublicznienia: wtorek, 15 mar 2016 12:55
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1121 razy