PROTOKÓL Nr XVIII/04
z dnia: 19.03.2004
w sprawie: z obrad Sesji Rady Gminy Przytuły ,która odbyła się w dniu 19.03.2004 roku w budynku Urzędu Gminy Przytuły ul. Supska 10 .
Obrady Sesji Rady Gminy rozpoczęto o godz.10.00 a zakończono o godz. 14.00
W Sesji udział wzięło 13 Radnych Rady Gminy Przytuły ( zgodnie z listą obecności ) co stanowi 86,7 %.
Radni nieobecni nieusprawiedliwieni:
1. Rogowski Witold,
2. Turski Jan
Ponadto w obradach udział wzięli :
1. Polkowski Krzysztof, Jan - Wójt Gminy Przytuły,
2. Chilicki Andrzej - proboszcz parafii Przytuły,
3. Piotrowski Andrzej - Radny Powiatu.
4. Rybicka Barbara - Skarbnik Gminy Przytuły.
5. Fidura Grzegorz - Radny Powiatu.
Porządek obrad :
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
3. Informacja Wójta Gminy o działalności między Sesjami.
4. Interpelacje i zapytania Radnych
- odpowiedzi.
5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2004 rok.
6. Sprawy bieżące gminy.
Przebieg posiedzenia :
Ad.1 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr otworzył XVIII Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał wszystkich obecnych oraz stwierdził ich prawomocność.
Ad.2 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił proponowany porządek dzienny .ponieważ nie było uwag przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem porządku dziennego .
Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 12 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 12 Radnych. Za przyjęciem porządku dziennego głosowało 12 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Porządek dzienny został przyjęty.
Ad.3 Informacja Wójta o działalności między Sesjami.
Wójt Gminy Pan Polkowski Krzysztof – poinformował Radnych o następujących sprawach:
1.Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich ogłosił już przetarg na wykonanie pierwszego odcinka drogi Nr 668 od Piątnicy do Jedwabnego .To jest część prac zawartych w porozumieniu na cały ciąg drogi z Piątnicy do Osowca w której gminy będą uczestniczyć współfinansując budowę tej inwestycji. Nasza gmina wykona wtórniki i będzie to kwota około 12.000 zł.
0
2. W dniu wczorajszym dowiozłem do Białegostoku do Agencji dokumentację dotyczącą budowy- wykonania ostatniego etapu wodociągu na naszym terenie. Czekamy teraz tylko na odpowiedź i będziemy mogli już podpisywać umowę z wykonawcą na wykonanie budowy tego odcinka.
3. Zostaliśmy zaopatrzeni w 3 kolczykownice do kolczykowania bydła. Można tutaj u nas wypożyczyć po wpłaceniu kaucji dlatego aby te kolczykownice tu do nas spowrotem wracały.
4. Trzy osoby zostały przeszkolone dla potrzeb wypełniania wniosków o dopłatach bezpośrednich dla rolników. Jeżeli te wszystkie zamiary i porozumienia dojdą do skutku to już być może te troje ludzi będzie tu pracowało od 1 kwietnia.
5. Odbyło się posiedzenie Gminnego Zarządu Straży Pożarnej ,na którym dokonano przekazania darów w postaci wężów strażackich od Pana Grzegorza Fidury.
6. Wystąpiłem z pismem do Zarządu Województwa Podlaskiego o przeniesienie środków finansowych dotyczących wspierania rozbudowy bazy sportowej .W poniedziałek będzie obradował Sejmik Wojewódzki i zostaną dokonane przeniesienia .
Ad.4 Interpelacje i zapytania Radnych - odpowiedzi :
1.Pan Śmiarowski Zbigniew- poruszył sprawę oświetlenia ulicznego gdyż te oświetlenie zapala się dosyć wcześnie i zbyt późno się gasi . Trzeba robić zmiany tak jakoś cyklicznie ,żeby to za dużo nie nadwerężało naszego budżetu.
Odp: Wójt Gminy – Człowiek ,który instalował nam tutaj te przełączniki przeszkolił Pana Adama Szydłowskiego i teraz czekamy na zmianę czasu na letni i wtedy dokonamy regulacji a potem będzie dokonywana regulacja 1 raz w miesiącu.
2. Pan Śmiarowski Zbigniew – spytał czy są jakieś starania podjęte w kierunku przejęcia tego placu za budynkiem ośrodka zdrowia.
Odp: Wójt Gminy – ma obradować Zarząd Powiatu i to on będzie podejmował decyzje co zrobić z tymi posesjami, które jak gdyby generują tylko koszty dla POZ.. Zarząd przyjmie jakieś stanowisko w tej kwestii czy to będzie w jakiejś formie zarządzania może na podstawie umowy.
Pan Fidura Grzegorz – są różne założenie . Jedną jest ,że wystąpimy do Gmin o przejęcie tego gruntu. Jeżeli gminy nie potwierdzą chęci przejęcia tego gruntu to wstąpimy na drogę przetargową tych części gruntu.
3. Pan Wicik Sławomir – spytał co zawiniło, że po przetargu na wodę w roku ubiegłym nie było robionego tego wodociągu.
Odp: Wójt Gminy – mówimy o przetargu, który odbył się 22 października ub. roku . To jest pewna niejasność i zaraz wyjaśnię. Jak pamiętacie po ogłoszeniu wyników przetargu zwołałem Radę, przedstawiłem sprawy kosztów naszych i było pytanie czy przystępujemy. Była cena wtedy 382 tys zł. Nasze przeliczenia wykazały, że jest to wykonanie inwestycji po kosztach .Rada wtedy przychyliła się do wniosków ,żeby wykonywać. Był to koniec października .Liczyłem, że umowę z wykonawcą podpiszę z początkiem listopada gdyż pogoda była sprzyjająca . Miałem nadzieję ,że inwestycja szybko ruszy i do Bożego Narodzenia tranzyty będą wykonane ,jeżeli pogoda na to pozwoli a być może nawet przyłącza . Okazało się, że następny z uczestników przetargu złożył odwołanie . Procedura odwoławcza ma swoje określone prawa . Zakończyło się to wyrokiem Urzędu Zamówień Publicznych ,że należało przetarg powtórzyć. Był to grudzień, przyszły mrozy i było już niemożliwe przystąpienie do wykonania inwestycji z przyczyn pogodowych . Gdybyśmy wybrali następnego z uczestników tego przetargu to byłaby kwota o ile dobrze pamiętam 475 tys. zł. W momencie kiedy był wyrok po ponownym rozpatrzeniu przetargu już wiedziałem , że nasz wniosek w SAPARD –zie jest zaakceptowany ,przeszedł na pierwszym miejscu i niezależnie od tego, że nas to obciąży tym kredytem pomostowym w wysokości ponad 550 tys zł. Natomiast w liczbach bezwzględnych to od kwoty 791 tys. zł pomnożone przez 70,26 % nastąpi zwrot czyli my zapłacimy 240 tys.zł. z naszych pieniędzy . Proszę odjąć od 475 tys zł te 240 tys, zł i ta różnica w mniejszej skali obciąży budżet wykonaniem wodociągu. Każdy kto próbuje zarzucać Wójtowi , że w tej materii uczynił niegospodarność powinien sobie odpuścić bo nie ma żadnych merytorycznych argumentów.
Na obrady Sesji przybył Radny Pan Wiśniewski Edward ( 13 Radnych )
4. Pan Kacperski Waldemar – ile gmina musiałaby dopłacić jeżeli byśmy realizowali budowę oczyszczalni przydomowych .
Odp: Wójt Gminy - jeżeli oczyszczalnie przyzagrodowe byłyby realizowane i nasza inwestycja gdyby znalazła się w Funduszu Spójności i będzie realizowane przez Związek Gmin Dorzecza Biebrzy to mamy szanse na dofinansowanie do wysokości 70 – 80 % .Tak mówi teoria . Jeżeli realizowalibyśmy 120 oczyszczalni, tyle ile planowaliśmy w pierwotnym zamiarze żeśmy zgłosili to koszt wykonania należało by obliczać na około 1 mln zł. W zależności od dofinansowania np. 70 % to po naszej stronie koszt 300 tys, zł , 80 % to 200 tys, zl po naszej stronie. Do tego dochodzą tzw. Koszty niekwalifikowane czyli: projekt ,studium oddziaływania na środowisko ,studium wykonalności i to musimy pokryć sami gdyż za te czynności zwrotów nie ma. Licząc, że zawarte wcześniej porozumienia na wykonanie tych oczyszczalni i umowy w kwocie 850 zł od jednego gospodarstwa i te 120 oczyszczalni byłoby zrealizowane ,na tyle byłaby ta potrzeba oszacowana i wykonana to 100 tys spłynęło by od użytkowników czyli tych , którzy chcieliby te oczyszczalnie u siebie zamontować.
5. Pan Barłowski Kazimierz - chodzi o trawnik przed gminą aby tam nie parkować.
Odp: Wójt Gminy - Oczywiście to będzie sprawa rozwiązana . Nie było tego bałaganu – musieliśmy zainstalować odgromówkę gdyż umieszczając komputery w gminie jednym z warunków uzyskania gwarancji na te komputery było podłączenie do instalacji odgromowej . Na razie jest pokopane ale nie wszystko naraz , będzie uporządkowane.
6. Pan Narewski Wiesław – spytał jak długo jeszcze będą stały te duże kontenery na śmieci -ludzie wyrzucają śmieci obok i to naprawdę paskudnie wygląda. Czy nie można byłoby wystosować jakieś pismo do gospodarza wsi aby powiedział ludziom aby to sprzątnąć.
Odp. Wójt Gminy - Jeżeli mamy demokrację to myślę, że w takich sprawach wieś powinna organizować się sama. Natomiast mówię, że te śmietniki będą sukcesywnie zbierane .
7. Pan Kacperski Waldemar – co będzie się działo ze starym budynkiem Urzędu Gminy .
Odp: Wójt Gminy – rozważamy różne możliwości , może dzierżawę ,jeżeli chodzi o działalność gospodarczą to wiąże się to z dłuższym czasookresem ,może jakieś biuro . Ale jeżeli tak jak rozmawialiśmy na komisji ,że przystępujemy do inwestycji budowy Sali gimnastycznej to należałoby ten budynek sprzedać .
8. Pan Bieńkowski Franciszek – spytał ile wyniósł koszt remontu obecnego budynku .
Odp: Wójt Gminy – ogólny koszt remontu tego budynku zamyka się kwotą 55.724 zł. Instalacja elektryczna , teletechniczna i instalacja odgromowa - kwota 19.140 zł, .Przedstawił faktury na dokonane materiały i zakupy z tym związane.
Ad.5 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi celem przedstawienia swojej opinii na temat projektu budżetu opracowanej na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.
Pan Śmiarowski Zbigniew – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - przedstawił opinię komisji w sprawie budżetu gminy na 2004 rok oraz zmiany jakie proponują do już przyjętego projektu budżetu.
( opinia w załączeniu do protokołu ).
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, budżetu i finansów zaproponował aby oprzeć się na opinii komisji rewizyjnej ,która bardzo dokładnie przeanalizowała projekt budżetu i nie czytać już w całości gdyż z materiałami każdy mógł się zapoznać tylko zgłaszać pytania dotyczące niejasności co do budżetu będą udzielane odpowiedzi. Ponadto poinformował, iż rzeczywiście nasz budżet jest mały i nie na wszystko tych pieniędzy starczy. Gmina ma pewne stałe dotacje ale też ma pewne stałe wydatki Np. na place pracowników w szkole w gminie i tych wydatków gmina nie może uniknąć. To co z budżetu zostaje nam na inwestycje to jest „ kropla w morzu „ a praktycznie to nam nic nie zostaje bo mamy zadłużenie musimy spłacać.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2004 rok. Następnie przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem projektu uchwały.
Na stan 15 Radnych rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 6 głosów, przeciwnych - 1 głos, wstrzymało się od głosu 6 osób.
Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XVIII/59?04 w załączeniu do protokołu /.
Ad.6 Sprawy bieżące gminy.
1.Wójt Gminy poinformował ,iż będzie potrzeba podjęcia uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu pomostowego z określeniem konkretnych kwot.
2. Pan Wiśniewski Edward – zaapelował do wszystkich aby nie dzielić się na my i wy gdyż wszyscy jesteśmy Radnymi i powinniśmy działać wspólnie a nie każdy sobie.
3. Pan Godlewski Józef zgłosił iż na drogę do Wag.
4. Pan Bieńkowski Franciszek – zgłosił zapotrzebowanie na żwir na drogę.
Na tym obrady Sesji zostały zakończone.
Protokołowała
Lubińska Elżbieta
W Sesji udział wzięło 13 Radnych Rady Gminy Przytuły ( zgodnie z listą obecności ) co stanowi 86,7 %.
Radni nieobecni nieusprawiedliwieni:
1. Rogowski Witold,
2. Turski Jan
Ponadto w obradach udział wzięli :
1. Polkowski Krzysztof, Jan - Wójt Gminy Przytuły,
2. Chilicki Andrzej - proboszcz parafii Przytuły,
3. Piotrowski Andrzej - Radny Powiatu.
4. Rybicka Barbara - Skarbnik Gminy Przytuły.
5. Fidura Grzegorz - Radny Powiatu.
Porządek obrad :
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
3. Informacja Wójta Gminy o działalności między Sesjami.
4. Interpelacje i zapytania Radnych
- odpowiedzi.
5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2004 rok.
6. Sprawy bieżące gminy.
Przebieg posiedzenia :
Ad.1 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr otworzył XVIII Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał wszystkich obecnych oraz stwierdził ich prawomocność.
Ad.2 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił proponowany porządek dzienny .ponieważ nie było uwag przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem porządku dziennego .
Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 12 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 12 Radnych. Za przyjęciem porządku dziennego głosowało 12 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Porządek dzienny został przyjęty.
Ad.3 Informacja Wójta o działalności między Sesjami.
Wójt Gminy Pan Polkowski Krzysztof – poinformował Radnych o następujących sprawach:
1.Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich ogłosił już przetarg na wykonanie pierwszego odcinka drogi Nr 668 od Piątnicy do Jedwabnego .To jest część prac zawartych w porozumieniu na cały ciąg drogi z Piątnicy do Osowca w której gminy będą uczestniczyć współfinansując budowę tej inwestycji. Nasza gmina wykona wtórniki i będzie to kwota około 12.000 zł.
0
2. W dniu wczorajszym dowiozłem do Białegostoku do Agencji dokumentację dotyczącą budowy- wykonania ostatniego etapu wodociągu na naszym terenie. Czekamy teraz tylko na odpowiedź i będziemy mogli już podpisywać umowę z wykonawcą na wykonanie budowy tego odcinka.
3. Zostaliśmy zaopatrzeni w 3 kolczykownice do kolczykowania bydła. Można tutaj u nas wypożyczyć po wpłaceniu kaucji dlatego aby te kolczykownice tu do nas spowrotem wracały.
4. Trzy osoby zostały przeszkolone dla potrzeb wypełniania wniosków o dopłatach bezpośrednich dla rolników. Jeżeli te wszystkie zamiary i porozumienia dojdą do skutku to już być może te troje ludzi będzie tu pracowało od 1 kwietnia.
5. Odbyło się posiedzenie Gminnego Zarządu Straży Pożarnej ,na którym dokonano przekazania darów w postaci wężów strażackich od Pana Grzegorza Fidury.
6. Wystąpiłem z pismem do Zarządu Województwa Podlaskiego o przeniesienie środków finansowych dotyczących wspierania rozbudowy bazy sportowej .W poniedziałek będzie obradował Sejmik Wojewódzki i zostaną dokonane przeniesienia .
Ad.4 Interpelacje i zapytania Radnych - odpowiedzi :
1.Pan Śmiarowski Zbigniew- poruszył sprawę oświetlenia ulicznego gdyż te oświetlenie zapala się dosyć wcześnie i zbyt późno się gasi . Trzeba robić zmiany tak jakoś cyklicznie ,żeby to za dużo nie nadwerężało naszego budżetu.
Odp: Wójt Gminy – Człowiek ,który instalował nam tutaj te przełączniki przeszkolił Pana Adama Szydłowskiego i teraz czekamy na zmianę czasu na letni i wtedy dokonamy regulacji a potem będzie dokonywana regulacja 1 raz w miesiącu.
2. Pan Śmiarowski Zbigniew – spytał czy są jakieś starania podjęte w kierunku przejęcia tego placu za budynkiem ośrodka zdrowia.
Odp: Wójt Gminy – ma obradować Zarząd Powiatu i to on będzie podejmował decyzje co zrobić z tymi posesjami, które jak gdyby generują tylko koszty dla POZ.. Zarząd przyjmie jakieś stanowisko w tej kwestii czy to będzie w jakiejś formie zarządzania może na podstawie umowy.
Pan Fidura Grzegorz – są różne założenie . Jedną jest ,że wystąpimy do Gmin o przejęcie tego gruntu. Jeżeli gminy nie potwierdzą chęci przejęcia tego gruntu to wstąpimy na drogę przetargową tych części gruntu.
3. Pan Wicik Sławomir – spytał co zawiniło, że po przetargu na wodę w roku ubiegłym nie było robionego tego wodociągu.
Odp: Wójt Gminy – mówimy o przetargu, który odbył się 22 października ub. roku . To jest pewna niejasność i zaraz wyjaśnię. Jak pamiętacie po ogłoszeniu wyników przetargu zwołałem Radę, przedstawiłem sprawy kosztów naszych i było pytanie czy przystępujemy. Była cena wtedy 382 tys zł. Nasze przeliczenia wykazały, że jest to wykonanie inwestycji po kosztach .Rada wtedy przychyliła się do wniosków ,żeby wykonywać. Był to koniec października .Liczyłem, że umowę z wykonawcą podpiszę z początkiem listopada gdyż pogoda była sprzyjająca . Miałem nadzieję ,że inwestycja szybko ruszy i do Bożego Narodzenia tranzyty będą wykonane ,jeżeli pogoda na to pozwoli a być może nawet przyłącza . Okazało się, że następny z uczestników przetargu złożył odwołanie . Procedura odwoławcza ma swoje określone prawa . Zakończyło się to wyrokiem Urzędu Zamówień Publicznych ,że należało przetarg powtórzyć. Był to grudzień, przyszły mrozy i było już niemożliwe przystąpienie do wykonania inwestycji z przyczyn pogodowych . Gdybyśmy wybrali następnego z uczestników tego przetargu to byłaby kwota o ile dobrze pamiętam 475 tys. zł. W momencie kiedy był wyrok po ponownym rozpatrzeniu przetargu już wiedziałem , że nasz wniosek w SAPARD –zie jest zaakceptowany ,przeszedł na pierwszym miejscu i niezależnie od tego, że nas to obciąży tym kredytem pomostowym w wysokości ponad 550 tys zł. Natomiast w liczbach bezwzględnych to od kwoty 791 tys. zł pomnożone przez 70,26 % nastąpi zwrot czyli my zapłacimy 240 tys.zł. z naszych pieniędzy . Proszę odjąć od 475 tys zł te 240 tys, zł i ta różnica w mniejszej skali obciąży budżet wykonaniem wodociągu. Każdy kto próbuje zarzucać Wójtowi , że w tej materii uczynił niegospodarność powinien sobie odpuścić bo nie ma żadnych merytorycznych argumentów.
Na obrady Sesji przybył Radny Pan Wiśniewski Edward ( 13 Radnych )
4. Pan Kacperski Waldemar – ile gmina musiałaby dopłacić jeżeli byśmy realizowali budowę oczyszczalni przydomowych .
Odp: Wójt Gminy - jeżeli oczyszczalnie przyzagrodowe byłyby realizowane i nasza inwestycja gdyby znalazła się w Funduszu Spójności i będzie realizowane przez Związek Gmin Dorzecza Biebrzy to mamy szanse na dofinansowanie do wysokości 70 – 80 % .Tak mówi teoria . Jeżeli realizowalibyśmy 120 oczyszczalni, tyle ile planowaliśmy w pierwotnym zamiarze żeśmy zgłosili to koszt wykonania należało by obliczać na około 1 mln zł. W zależności od dofinansowania np. 70 % to po naszej stronie koszt 300 tys, zł , 80 % to 200 tys, zl po naszej stronie. Do tego dochodzą tzw. Koszty niekwalifikowane czyli: projekt ,studium oddziaływania na środowisko ,studium wykonalności i to musimy pokryć sami gdyż za te czynności zwrotów nie ma. Licząc, że zawarte wcześniej porozumienia na wykonanie tych oczyszczalni i umowy w kwocie 850 zł od jednego gospodarstwa i te 120 oczyszczalni byłoby zrealizowane ,na tyle byłaby ta potrzeba oszacowana i wykonana to 100 tys spłynęło by od użytkowników czyli tych , którzy chcieliby te oczyszczalnie u siebie zamontować.
5. Pan Barłowski Kazimierz - chodzi o trawnik przed gminą aby tam nie parkować.
Odp: Wójt Gminy - Oczywiście to będzie sprawa rozwiązana . Nie było tego bałaganu – musieliśmy zainstalować odgromówkę gdyż umieszczając komputery w gminie jednym z warunków uzyskania gwarancji na te komputery było podłączenie do instalacji odgromowej . Na razie jest pokopane ale nie wszystko naraz , będzie uporządkowane.
6. Pan Narewski Wiesław – spytał jak długo jeszcze będą stały te duże kontenery na śmieci -ludzie wyrzucają śmieci obok i to naprawdę paskudnie wygląda. Czy nie można byłoby wystosować jakieś pismo do gospodarza wsi aby powiedział ludziom aby to sprzątnąć.
Odp. Wójt Gminy - Jeżeli mamy demokrację to myślę, że w takich sprawach wieś powinna organizować się sama. Natomiast mówię, że te śmietniki będą sukcesywnie zbierane .
7. Pan Kacperski Waldemar – co będzie się działo ze starym budynkiem Urzędu Gminy .
Odp: Wójt Gminy – rozważamy różne możliwości , może dzierżawę ,jeżeli chodzi o działalność gospodarczą to wiąże się to z dłuższym czasookresem ,może jakieś biuro . Ale jeżeli tak jak rozmawialiśmy na komisji ,że przystępujemy do inwestycji budowy Sali gimnastycznej to należałoby ten budynek sprzedać .
8. Pan Bieńkowski Franciszek – spytał ile wyniósł koszt remontu obecnego budynku .
Odp: Wójt Gminy – ogólny koszt remontu tego budynku zamyka się kwotą 55.724 zł. Instalacja elektryczna , teletechniczna i instalacja odgromowa - kwota 19.140 zł, .Przedstawił faktury na dokonane materiały i zakupy z tym związane.
Ad.5 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi celem przedstawienia swojej opinii na temat projektu budżetu opracowanej na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.
Pan Śmiarowski Zbigniew – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - przedstawił opinię komisji w sprawie budżetu gminy na 2004 rok oraz zmiany jakie proponują do już przyjętego projektu budżetu.
( opinia w załączeniu do protokołu ).
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, budżetu i finansów zaproponował aby oprzeć się na opinii komisji rewizyjnej ,która bardzo dokładnie przeanalizowała projekt budżetu i nie czytać już w całości gdyż z materiałami każdy mógł się zapoznać tylko zgłaszać pytania dotyczące niejasności co do budżetu będą udzielane odpowiedzi. Ponadto poinformował, iż rzeczywiście nasz budżet jest mały i nie na wszystko tych pieniędzy starczy. Gmina ma pewne stałe dotacje ale też ma pewne stałe wydatki Np. na place pracowników w szkole w gminie i tych wydatków gmina nie może uniknąć. To co z budżetu zostaje nam na inwestycje to jest „ kropla w morzu „ a praktycznie to nam nic nie zostaje bo mamy zadłużenie musimy spłacać.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2004 rok. Następnie przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem projektu uchwały.
Na stan 15 Radnych rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 6 głosów, przeciwnych - 1 głos, wstrzymało się od głosu 6 osób.
Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XVIII/59?04 w załączeniu do protokołu /.
Ad.6 Sprawy bieżące gminy.
1.Wójt Gminy poinformował ,iż będzie potrzeba podjęcia uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu pomostowego z określeniem konkretnych kwot.
2. Pan Wiśniewski Edward – zaapelował do wszystkich aby nie dzielić się na my i wy gdyż wszyscy jesteśmy Radnymi i powinniśmy działać wspólnie a nie każdy sobie.
3. Pan Godlewski Józef zgłosił iż na drogę do Wag.
4. Pan Bieńkowski Franciszek – zgłosił zapotrzebowanie na żwir na drogę.
Na tym obrady Sesji zostały zakończone.
Protokołowała
Lubińska Elżbieta
Pliki do pobrania:
- Protokół Nr 18 - sesja.doc (doc) 1 mar 2006 10:20 0,05 MB