BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓL Nr XXIV /04

z dnia: 16.12.2004
w sprawie: z obrad Sesji Rady Gminy Przytuły ,która odbyła się w dniu 16.12.2004 roku w budynku Urzędu Gminy Przytuły ul. Supska 10 .
Obrady Sesji Rady Gminy rozpoczęto o godz.10.00 a zakończono o godz. 14.15.

W Sesji udział wzięło 13 Radnych Rady Gminy Przytuły ( zgodnie z listą obecności ) co stanowi 86,67 %.

Radni nieobecni na obradach Sesji:
1. Kacperski Waldemar - usprawiedliwiony,
2. Turski Jan - nieusprawiedliwiony.

Ponadto w obradach udział wzięli :
1. Polkowski Krzysztof, Jan - Wójt Gminy Przytuły,
2. Dębowski Roman - ESCO PROJEKT
3. Rybicka Barbara - Skarbnik Gminy Przytuły.
4. Gocłowska Renata - Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej,
5. Sienicki Stanisław - Z-ca Wójta Gminy,
6. Sołtysi ( według listy obecności )- 7 osób .

Porządek obrad :

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
3. Przyjęcie protokołu z poprzednich Sesji..
4. Informacja Wójta o działalności między Sesjami.
5. Interpelacje i zapytania Radnych – odpowiedzi .
6. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad zwrotu
wydatków przeznaczonych na świadczenia przyznawane w ramach zadań
własnych gminy z zakresu dożywiania uczniów w szkołach.
7.Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyznawania ,
odpłatności , trybu ich pobieranie i zwolnień z opłat za usługi opiekuńcze
i specjalistyczne usługi opiekuńcze.
8. Rozpatrzenie projektu uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych..
a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym
podatku,
b) określenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów
2004 roku przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2005 rok,
c) stawek podatku od środków transportowych na 2005 rok,
d) zwolnień w podatku od środków transportowych na 2005 rok,

e) określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2005 rok,
f) wprowadzenia zwolnienia z podatku od posiadania psów na 2005 rok.
9. Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji
Rewizyjnej na 2005 rok.
10. Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji
Rozwoju Gospodarczego, budżetu i finansów na 2005 rok,
11. Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie ustalenia ceny za wywóz
nieczystości stałych.
12.Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na
2004 rok.
13. Sprawy bieżące gminy .

Przebieg posiedzenia :

Ad.1 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr otworzył XXIV Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał Radnych Gminy, sołtysów i wszystkich obecnych oraz stwierdził ich prawomocność.

Ad.2 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił proponowany porządek dzienny .

Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku dziennego projektu uchwały w sprawie ustalenia ceny za wywóz nieczystości stałych .

Przewodniczący zaproponował aby zgłoszony projekt uchwały wprowadzić jako punkt 11 w porządku dziennym przed punktem rozpatrzenie zmian w budżecie gminy na 2004 rok.

Ponieważ nie było żadnych uwag Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem do porządku dziennego zgłoszonej propozycji zmiany.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 12 Radnych. Za przyjęciem zgłoszonej zmiany w porządku dziennym głosowało 12 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem porządku dziennego po zmianach

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych . W głosowaniu wzięło udział 12 Radnych. Za przyjęciem porządku dziennego było 12 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Porządek dzienny został przyjęty.

Ad.3 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr przypomniał Radnym zagadnienia omawiane na XXIII Sesji Rady Gminy Przytuły w dniu 15.11.2004 roku . Ponieważ Radni nie wnieśli żadnych uwag do protokołu, Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 12 Radnych. Za przyjęciem protokołu było 12 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było .

Protokół Nr XXIII/04 został przyjęty.

Ad.4 Informacja Wójta o działalności między Sesjami.

Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof poinformował o następujących sprawach :
1. Na ostatniej sesji padła tutaj propozycja zainteresowanie się przez Wójta budowaniem Sali tunelowej takiej jak są w Śniadowie bądź w Łomży . Byłem tam oglądałem .Przybliżone koszty budowy takiego namiotu tj. 450.000 zł licząc wzrost kosztów budowy to mogłoby się zamknąć w kwocie 500.000 zł. Problem polega na tym, że hale namiotowe nie są dofinansowywane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i musielibyśmy ten koszt ponieść w całości z własnego budżetu dlatego też pozwoliłem sobie zainteresować się też innymi rozwiązaniami sal sportowych budowanych z gotowych elementów z płyt warstwowych To są dosyć duże obiekty ( Radni w czasie przerwy będą mogli zapoznać się z tymi materiałami, które tutaj przywiozłem ) Koszt wykonania takiego obiektu „ pod klucz” z wyposażeniem wynosi w granicach 1 mln. zł. czyli koszt wybudowania sali namiotowej i sali nazwijmy to kontenerowej dla nas jako do budżetu jest porównywalny. W związku z tym należałoby , jeżeli przyjmiemy taki kierunek rozwoju ( a moje analizy wskazują na to ) , że przy dofinansowaniu na poziomie 45 % bylibyśmy w stanie ten ciężar unieść. Więc za około 1 mln zł taką salę można by było po prostu mieć. Oglądałem taką salę w Niećkowie – jest tam już 8 –letni okres doświadczenia w użytkowaniu tego obiektu i Pani Dyrektor stwierdziła, że jest zadowolona i gdyby przyszło by jej ponownie stać przed dylematem wyboru modelu sali to nie wahała by się z wyborem takiego właśnie rozwiązania .Oglądałem również salę w Czyżewie ,która w tym roku została oddana do użytku ,jest to piękna hala sportowa o pełnych wymiarach 18 x 36 m . Koszt budowy tradycyjnymi metodami wyniósł ponad 2 mln. zł . Biorąc te parytety, że 60 % musiałoby pochodzić z naszego budżetu to jest to na dzień dzisiejszy nie do udźwignięcia .

( Na obrady Sesji przybył Radny Pan Śmiarowski Zbigniew ) – 13 Radnych.

2. Następnym tematem sygnalizowanym na poprzedniej sesji to możliwość przystąpienia do termomodernizacji oświetlenia ulicznego. Chociażby z tych przyczyn, że koszty konserwacji są coraz większe. Ta stara infrastruktura psuje się i nie rzadko mamy takie przypadki ,że ktoś przyjeżdża naprawia to i po okresie kilku godzin świecenia się dalej są awarie, są pretensje , rozumiem , że są uzasadnione tych , którzy tam korzystają jakby z tego oświetlenia. Natomiast nie uzasadnione z mojej strony gdyż robię to żeby to działało . Natomiast takimi pośrednimi sposobami trudno jest doprowadzić do pełnej sprawności tegoż oświetlenia. W związku z tym pozwoliłem sobie zaprosić tutaj Pana Dębowskiego, który zajmuje się sprawami termomodernizacji oświetlenia i po moim wystąpieniu przedstawi nam tutaj możliwości , koszty i wszystko co jest z tym tematem związane.
3. Od początku naszej spółki „ śmieciowej „ zajmujemy się w ramach tych naszych czterech gmin . W tej chwili zaczął się krystalizować sposób na rozwiązanie i usprawnienie działania w obrębie odbioru śmieci i racjonalności funkcjonowania . Przy omawianiu dzisiejszej uchwały ja szerzej skomentuję tą sprawę.
4. Jest już Uchwała Zarządu Województwa Podlaskiego o przystąpieniu do modernizacji , remontu i rozbudowy drogi 668 na lata 2006 – 2007 i 2008 z przeznaczaniem kwot ponad 17mln. zł rocznie . całość inwestycji ponad 50 mln. zł. Nawet gdyby doszło do sytuacji, że inwestycja o rok by się przesunęła to jednak są ogromne szanse, że zostanie ona zrealizowana. Sama kwota ponad 50mln. zł świadczy o tym , że jest duże zainteresowanie i potrzeba modernizacji tej drogi.

Przewodniczący Rady Gminy Przytuły udzielił głosu Panu Dębowskiemu Romanowi –przedstawicielowi firmy ESCO PROJEKT przygotowującej projekty modernizacji oświetlenia ulicznego.

Pan Dębowski Roman – przedstawiciel firmy ESCO PROJEKT - poinformował ,iż ich firma przygotowuje projekty modernizacji oświetlenia ulicznego. Generalną zasadą modernizacji oświetlenia ,którą proponujemy jest to, żeby ta modernizacja nie obciążała budżetu gminy w sposób większy niż jest obciążony . Jeżeli np. w tej chwili Państwo wydajecie około 80 tys. zł na koszty związane z energią elektryczną i konserwacją tego systemu oświetleniowego rocznie to my zakładamy , po modernizacji oświetlenia ten koszt nie powinien się ani zwiększyć ani zmniejszyć. Przy modernizacji oświetlenia w Państwa gminie możemy uzyskać do 60 % oszczędności w kosztach zużycia energii elektrycznej . W tej chwili w Państwa gminie jest zainstalowanych ponad 230 punktów oświetleniowych i energochłonność jednego punktu , czyli zużywana moc tj. 238 V na jeden punkt. Generalnie tego typu gmina jak Wasza , gdzie nie ma dróg krajowych, zużycie energii jednego punktu powinna się wahać na poziomie około 100 V na jeden punkt. Z tego wynika, że oszczędności w zużyciu energii będą wynosić około 60 % . Jeżeli weźmiemy to pod uwagę to Państwa budżet , koszty za energię z 80 tys.zł po modernizacji powinien spaść do około 38- 39 tys. zł. Pozostaje nadwyżka w granicach 40-42 tys.zł, którą należy przeznaczyć na spłatę kosztów poniesionych na inwestycję. Chodzi tutaj o to, że ogłaszając przetarg na modernizację oświetlenia ulicznego powinniście zawrzeć takie warunki ,że oferent, który wygra ten przetarg powinien wykonać tę inwestycję, sfinansować ją w całości i umożliwić dokonania spłaty tej inwestycji z oszczędności z zużycia energii elektrycznej . Przy dokonanej analizie wynika , że inwestycja powinna się spłacić w przeciągu 3 lat. W tym czasie też nie trzeba ponosić żadnych kosztów na wykonywanie remontów gdyż jest to objęte okresem gwarancji. Można zobaczyć jak ten system działa , gdyż jest w taki sposób zrobione w Gminie Jedwabne oraz w Gminie Kolno.

Wójt Gminy – taki sposób realizacji inwestycji zachowuje parytety bezpieczeństwa budżetu gminy ponieważ nie wchodzi obciążenie kredytem , nie powiększa się nam zadłużenie .

Następnie Pan Dębowski Roman odpowiedział na pytania zadawane przez Radnych dotyczących np. jakości światła, źródeł światła, normom , mocy , ilości punktów itp.

Ad.5 Interpelacje i zapytania Radnych - odpowiedzi :
1. Pan Rogowski Witold – spytał o drogę do Trzask
Odp. Wójt Gminy – w tej sprawie niestety nie mam dobrych wiadomości, Zarząd Powiatu wystąpił a Rada Powiatu podjęła taką uchwałę protestacyjną w związku z tym, że Powiat Łomżyński występował z 12 wnioskami do Województwa w ramach kontraktu wojewódzkiego było 7 czy 9 wniosków, jeżeli chodzi o SPOR to były 3 wnioski na budowę dróg Powiatowych, żaden z wniosków na dzień dzisiejszy definitywnie już wiadomo, nie otrzymał akceptacji Zarządu Województwa, chociaż panel ekspertów a potem komitet sterujący określił, że są to wnioski zasadne i ich realizacja jest potrzebna, jednak stanowisko Zarządu jest takie, że nie skierował tych wniosków do wojewody na podpisanie umów o dofinansowanie. Powiat Łomżyński nie jest jedyną jednostką samorządu terytorialnego, która w taki totalny sposób została odrzucona od możliwości finansowania. Wszyscy słyszymy bo jest nagłaśniane, że podział pieniędzy był robiony na zasadzie jakiegoś „ klucza politycznego „ na zasadzie jakiejś „ stronniczości czy znajomości „. Wiadomo mi, że do Ministerstwa Gospodarki napływają skargi, zażalenia, brak jest umotywowania dla jednostek, które składały wnioski i te wnioski zostały odrzucone i dlaczego. Jeżeli te skargi wpłyną na to, że Ci którzy przez Zarząd Województwa zostali „obdarowani „ pieniędzmi, nie będą mogli podpisać umów z wojewodą na dofinansowanie to niektórzy mówią, że istnieje niebezpieczeństwo przeciągnięcia się procedury i znów kolejne pieniądze mogą przepaść. Jeżeli potem będzie można zrobić alokacji czyli przesunięcia tych środków, które były przeznaczone na ten rok bieżący i następny to będzie wielka strata. Generalnie tych środków jest mało i coraz mniej , bo liczono , że w następnym budżecie Unii to dofinansowanie będzie większe, ale wszystkie wiadomości wskazują na to, że Unia będzie wycofywała się z dofinansowywania tych krajów, które teraz wstąpiły , z tego programu wyrównywania szans krajów unii.

Ad.6 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Pani Gocłowskiej Renacie – Kierownikowi Ośrodka Pomocy społecznej w Przytułach celem wyjaśnienia celowości podejmowania uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad zwrotu wydatków przeznaczonych na świadczenia przyznawane w ramach zadań własnych gminy z zakresu dożywiania uczniów w szkołach.

Pani Gocłowska Renata – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przytułach wyjaśniła zmiany jakie należy wprowadzić w projekcie uchwały wynikające ze zmiany ustawy o pomocy społecznej.

Ponieważ nie było uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił treść projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad zwrotu wydatków przeznaczonych na świadczenia przyznawane w ramach zadań własnych gminy z zakresu dożywiania uczniów w szkołach. Następnie przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXIV/79/04 w załączeniu do protokołu./

Ad.7 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Pani Gocłowskiej Renacie – Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej celem omówienia celowości przyjęcia projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie warunków przyznawania, odpłatności, trybu ich pobierania i zwolnień z opłat za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze.

Pani Gocłowska Renata - wyjaśniła, ze względu na zmianę przepisów, które weszły w życie z dniem 1 maja 2004 roku musimy dokonać zmian we wcześniej podjętej uchwale ,objaśniła celowość przyjęcia wyżej wymienionej uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił treść projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie warunków przyznawania, odpłatności, trybu ich pobierania i zwolnień z opłat za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze. Ponieważ nie było żadnych uwag do projektu uchwały przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 12 głosów, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymała się 1 osoba .

Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXIV/80/04 w załączeniu do protokołu./

Ad.8 Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych :
Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof poprosił Radnych Gminy Przytuły aby przy omawianiu i podejmowaniu uchwał w sprawach podatków zwrócili uwagę na fakt , iż są to dochody własne gminy. Zaznaczył też ,iż windowanie stawek może nie jest najlepszym pomysłem przy ustalaniu stawek podatku, gdyż może to przyczynić się do tego , że przedsiębiorcy mogliby zrezygnować z działalności, czy też w jakiejś formie ograniczać. Natomiast proszę się zastanowić, czy te stawki przynajmniej w tej chwili obowiązujące, czy nie można byłoby chociaż w jakimś % podnieść celem powiększenia dochodów naszego budżetu.
a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym
podatku,
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały w sprawie wysokości podatku od nieruchomości i zwolnień w tym podatku. Poprosił Radnych o przedyskutowanie i ewentualne zgłaszanie propozycji.

1. Wójt Gminy zaproponował aby przyjąć 10 % wyższą stawkę w stosunku do stawek z roku ubiegłego.
2. Pan Barłowski Kazimierz zgłosił propozycję aby pozostawić stawki podatku na takim samym poziomie ja w ubiegłym roku.
3. Pan Farfułowski Antoni zgłosił propozycję aby zwiększyć o 5 % w stosunku do stawek z roku ubiegłego.

Ponieważ nie było więcej propozycji przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem poszczególnych propozycji.

Głosowanie nad pierwszą propozycją :

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem propozycji zwiększenia o 10 % w stosunku do stawek roku ubiegłego było 3 głosy, przeciwnych było 3 głosy od głosu wstrzymało się 7 osób.

Głosowanie nad drugą propozycją :

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 Radnych . Za przyjęciem propozycji pozostawienia stawek w takiej samej wysokości jak w roku ubiegłym było 2 głosy, przeciwnych było 6 głosy od głosu wstrzymało się 3 osoby.

Głosowanie nad trzecią propozycją :

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem propozycji zwiększenia o 5 % w stosunku do stawek roku ubiegłego było 8 głosów, przeciwnych głosów nie było , od głosu wstrzymało się 5 osób.

W związku z przeprowadzonym głosowaniem została przyjęta trzecia propozycja , która uzyskała najwięcej głosów .

Przewodniczący poprosił o ustalenie zwolnień w podatku od nieruchomości.

Radni jednogłośnie stwierdzili, iż pozostawiają takie same zwolnienia jak były przyjęte w roku ubiegłym.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił projekt uchwały po przyjętych zmianach oraz przeprowadził głosowanie jawna nad przyjęciem projektu uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 12 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 11 głosów , 1 głos przeciwny, 1 osoba wstrzymała się od głosu .

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/81/04 w załączeniu do protokołu ) .

b) określenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2004 roku przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2005 rok,

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił projekt uchwały i poprosił Radnych o dyskusję nad nią.

W wyniku dyskusji zostały zgłoszone dwie propozycje :
1. Pan Godlewski Józef - przyjąć kwotę 34,57 zł za 1 q .
2. Pan Wicik Sławomir - przyjąć kwotę 32,00 zł za 1 q.

Ponieważ nie było więcej propozycji przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem poszczególnych propozycji.

Głosowanie nad pierwszą propozycją :

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem propozycji w kwocie 34,57 był 1 głos, przeciwnych był 1 głos, od głosu wstrzymało się 11 osób.

Głosowanie nad drugą propozycją :

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem propozycji w kwocie 32 zł za 1q było 9 głosy, przeciwnych głosów nie było , od głosu wstrzymało się 4 osoby.

W związku z przeprowadzonym głosowaniem została przyjęta druga propozycja , która uzyskała najwięcej głosów .

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił projekt uchwały po zmianie oraz przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 9 głosów, przeciwnych głosów nie było , 4 osoby wstrzymały się od głosu .

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/82/04 w załączeniu do protokołu )

c) stawek podatku od środków transportowych na 2005 rok,

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały .

Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof zaproponował aby tą uchwałę przyjąć bez zmian tj. stawki obowiązujące w roku 2004 .

Radni nie zgłosili żadnych propozycji.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2005 rok.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/83/04 w załączeniu do protokołu )

d) zwolnień w podatku od środków transportowych na 2005 rok,

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały .

Radni nie zgłosili żadnych propozycji zmian do projektu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych na 2005 rok.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 12 głosów, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymała się 1 osoba.
Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/84/04 w załączeniu do protokołu )

e) określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów .

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały .

Radni nie zgłosili żadnych propozycji zmian do projektu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/85/04 w załączeniu do protokołu )

f) wprowadzenia zwolnienia z podatku od posiadania psów.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały .

Radni nie zgłosili żadnych propozycji zmian do projektu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie wprowadzenia zwolnienia z podatku od posiadania psów .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/86/04 w załączeniu do protokołu )

Ad.9 Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi – Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej celem przedstawienia i omówienia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji na 2005 rok.

Pan Zbigniew Śmiarowski – poinformował obecnych , iż komisja na swoim posiedzeniu ustaliła plan pracy na 2005 rok. Poprosił Radnych o zatwierdzenie tego planu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2005 rok. .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/87/04 w załączeniu do protokołu )

Ad.10 Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Panu Wiśniewskiemu Edwardowi – Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, budżetu i Finansów celem przedstawienia i omówienia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji na 2005 rok.

Pan Wiśniewski Edward – poinformował obecnych , iż komisja na swoim posiedzeniu ustaliła plan pracy na 2005 rok. Poprosił Radnych o zatwierdzenie tego planu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego, budżetu i Finansów na 2005 rok.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXIV/88/04 w załączeniu do protokołu )

Ad.11 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Wójtowi Gminy celem wyjaśnienia celowości przyjęcia uchwały w sprawie ustalenia ceny wywozu nieczystości stałych..

Wójt Gminy Pan Polkowski Krzysztof przypomniał wszystkim obecnym ,że w roku 2003 w ramach Stowarzyszenia Dorzecza Biebrzy otrzymaliśmy dofinansowanie z budżetu województwa na zakup śmieciarki. W porozumienie to zaangażowane było 4 gminy : Przytuły, Jedwabne, Wizna i Radziłów. Wspólnie przy jednym przetargu zakupiliśmy samochód. W związku z tym należało przyjąć jakiś sposób zbierania tych śmieci oraz ustalić formę odpłatności . Komunalny Zakład Budżetowy w Jedwabnym – KZB nie miało doświadczenia przy takiej pracy, ustaliliśmy, ( po wstępnej wycenie), że gminy zapłacą ryczałtem za koszty funkcjonowania tej śmieciarki za okres 3 miesięcy. W tym czasie przez te 3 miesiące KZB ustali trasy, zawrze umowy z mieszkańcami na odbiór nieczystości stałych i wtedy dojdziemy do kompromisu dotyczącego wywozu jednego pojemnika i ceny. Wstępne analizy wskazywały na to, że te koszty za 1 pojemnik będą kształtowały się na poziomie między 1 – 1,50 zł. Po kilku miesiącach funkcjonowania okazało się , że założone ilości pojemników i umów na odbiór nieczystości przez KZB nie były realizowane, oprócz tego zakład KZB nie podpisał w terminie umów z rolnikami i nie były zbierane z tego tytułu pieniądze. Dopiero gdy nastąpiła zmiana kierownictwa w KZB Jedwabne, dopiero wtedy te wszystkie sprawy poruszył Dyrektor i wtedy zaczęły się pojawiać wyliczenia, z których wynikało , że koszt wywozu jednego pojemnika kształtuje się na poziomie 7-8 zł, a nawet na terenie naszej gminy 11zł. Muszę tu powiedzieć, że na terenie naszej gminy ten koszt zawsze będzie większy gdyż nie posiadamy własnego wysypiska śmieci. Nasze spotkania czyli 4-ech Wójtów przez długi czas były częste ale nie owocne . KZB przedstawiało swoje wyliczenia , my swoje i ciągle brak było tego „ konsensusu „ domówienia się . Oni działali na zasadzie takiej socjalistycznej , że skoro za zbiórkę śmieci nie pokrywają kosztów funkcjonowania to wystarczy na brakującą kwotę wypisać fakturę i przysłać Wójtowi i wójt powinien zapłacić. Ja tutaj stałem na takim stanowisku, że dopóki pewne rzeczy nie będą znormalizowane ( te faktury leżą u nas do dzisiaj nie zapłacone ) Ostatnie spotkanie , które odbyliśmy w Jedwabnym , myślę , że wkońcu doprowadzi do konsensusu aby wszystko funkcjonowało racjonalnie ,po kosztach czy po cenach przystępnych z jednej strony a z drugiej strony konkurencyjnych. Ustaliliśmy, że na terenie działania tych czterech gmin koszt wywozu będzie jednakowy. W tej chwili jakby pewne możliwości kształtowania


tras dowozu i powrotów na wysypisko było zdeterminowane tym, że były różne koszty i pewnej normalizacji nie można było wprowadzić. Wizna , Jedwabne i Przytuły stanęliśmy na takim stanowisku, że jedna cena i jest ona już przybliżona i w projekcie uchwały ją przyjmiemy nie wyższa niż 4 zł. W związku z tym, że nie mamy własnego wysypiska śmieci więc jakby nasze koszty będą większe i tą różnicę pokryjemy z budżetu gminy. Tam jest z dużym przybliżeniem wyliczone ile ton śmieci jest zbierane z terenu gminy Przytuły i to z budżetu gminy zapłacimy. Poinformował obecnych ,iż te opłaty rolnik będzie ponosić bez względu na to czy wystawi pojemnik ze śmieciami czy nie.

Wójt Gminy Pan Polkowski Krzysztof przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia ceny wywozu nieczystości stałych..

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem wyżej wymienionej uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXIV/ 89/04 w załączeniu do protokołu /.


Ad.12 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Skarbnikowi Gminy Pani Rybickiej Barbarze.

Skarbnik Gminy – Barbara Rybicka przedstawiła zmiany w budżecie gminy na 2004 rok ,które należy wprowadzić do budżetu gminy wynikające ze zmiany kwot dotacji, subwencji oświatowej ( na zakup materiałów i wyposażenia ) , na zakup książek do Biblioteki Gminnej, przeniesienia na dowóz dzieci do szkół, zakup węgla i wymiana okien.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok. Ponieważ nie było uwag przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok.


Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 12 głosów, przeciwnych głosów nie było ,od głosu wstrzymała się 1 osoba.

Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXIV/ 90/04 w załączeniu do protokołu

Ad.13 Sprawy bieżące gminy.
1. Z-ca Wójta Gminy Pan Stanisław Sienicki poinformował obecnych oraz poprosił o przekazanie tej informacji mieszkańcom gminy , iż firma Fortes będzie odbierała z terenu naszej gminy padlinę od rolników. Gmina w swoim zakresie zapłaci za te usługi a rolnik nie będzie ponosił żadnych kosztów. Rocznie wyniesie to kwotę 6.420 zł.
2. Pan Wiśniewski Edward spytał jak wygląda sprawa założenia Internetu na terenie naszej gminy.
Odp : Z-ca Wójta Gminy poinformował , iż pod koniec tego roku będą podpisywane umowy z indywidualnymi odbiorcami – cena założenia 50 zł brutto.


Na tym obrady Sesji zostały zakończone.


Protokołowała

Lubińska Elżbieta
Pliki do pobrania:
Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 1 mar 2006 10:34
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1632 razy