OBWIESZCZENIE o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpieniu do organów opiniujących
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postepowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.) w związku z art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 oraz art. 3 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn. zm.)
zawiadamiam,
że na wniosek złożony w dniu 20.12.2021 r. przez PCWO Energy Projekt Sp. z o.o., ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa – zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na:
„Budowie farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na części działki nr 56/1 w obrębie Nowa Kubra, gmina Przytuły”.
Liczba stron w przedmiotowej sprawie przekracza 10. Zatem zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn. zm.) stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego przewidujący zawiadomienie stron o czynnościach postępowania przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty sposób.
Celem zapewnienia czynnego udziału w postępowaniu strony mogą zapoznać się z aktami sprawy znajdującymi się w Urzędzie Gminy Przytuły, ul. Supska 10, pok. nr 6 w godzinach 7.30-15.30.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn. zm.) w dniu 22 grudnia 2021 roku organ prowadzący postępowanie wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku Wydział Spraw Terenowych II w Łomży, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni w Augustowie Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania powyższego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby - co do zakresu raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
W myśl art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do wiadomości przez umieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Przytuły, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Przytułach ul. Supska 10, 18-423 Przytuły oraz w miejscowości Nowa Kubra.
Obwieszczenie zostało zamieszczone w dniu 22 grudnia 2021 r. na stronie internetowej http://www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/.
Wójt Gminy Przytuły
(-) Kazimierz Ramotowski