BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

O B W I E S Z C Z E N I E Wójta Gminy Przytuły o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Zgodnie z art. 10 § 1, art. 49 i art. 61 § 1 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) w związku
z art. 3 ust.1 pkt 11, art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3, art. 75 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

zawiadamiam,

że w dniu 06 sierpnia 2024 r. zostało wszczęte na wniosek firmy Betula sp. z o.o., ul. Grzybowska 5a, 00-132 Warszawa reprezentowana przez pełnomocnika  -                                                              postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na:                                  

 

„Budowie elektrowni fotowoltaicznej „PV Obrytki” wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną z dopuszczeniem etapowania, działki inwestycyjne nr: 75/6; 91/1; 91/2; 111/1; 111/2, obręb Obrytki, gmina Przytuły, powiat łomżyński, województwo podlaskie”.

 

Celem zapewnienia czynnego udziału w postępowaniu strony mogą zapoznać się z aktami sprawy znajdującymi się w Urzędzie Gminy Przytuły, ul. Supska 10, pokój nr 6 w godzinach 730-1530 oraz zgłosić ewentualne uwagi i wnioski do Wójta Gminy Przytuły.

Jednocześnie zawiadamiam, iż zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Wójt Gminy Przytuły wystąpił pismem nr KS.6220.4.2024 z dnia 13 sierpnia 2024 r. do  Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku Wydział Spraw Terenowych II w Łomży, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni w Augustowie o opinie co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia, a w przypadku stwierdzenia takiej konieczności – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

Przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko wymienionych w § 3 pkt 54a ppkt. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r. poz.1839) ze zm. (w tym Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 sierpnia 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (DZ. U. z 2023r.  poz. 1724).

W myśl art. 49 k.p.a., zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Niniejsze obwieszczenie umieszczono na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Przytuły, na stronie internetowej www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/ oraz na tablicy ogłoszeń w miejscowości Obrytki, gmina Przytuły.

Obwieszczenie zostało zamieszczone w dniu 13 sierpnia 2024 r. na stronie internetowej www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/.

Wójt Gminy Przytuły 

(-) Kazimierz Ramotowski

Otrzymują:

1.Strony postępowania poprzez obwieszczenie,

2.a/a.

 

Klauzula informacyjna dotycząca wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

 

  1. Administratorem Państwa danych jest Wójt Gminy Przytuły, Supska 10,18-423 Przytuły tel: 512 413 016, email: gmina@przytuly.powiatlomzynski.pl.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w zw. z Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z zm.).
  4. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. 10 lat.
  5. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
  6. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

d) w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej zgody
(art. 6 ust. 1 lit. a RODO)

e) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);

8. Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Nieprzekazanie danych udostępnianych dobrowolnie pozostaje bez wpływu na rozpoznanie sprawy.

9. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

 

Data powstania: wtorek, 13 sie 2024 15:10
Data opublikowania: wtorek, 13 sie 2024 15:16
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 58 razy