BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

KONKURS NA STANOWISKO SKARBNIKA GMINY PRZYTUŁY

WÓJT GMINY PRZYTUŁY OGŁASZA KONKURS NA STANOWISKO SKARBNIKA GMINY PRZYTUŁY

I. Wójt Gminy Przytuły ogłasza konkurs na stanowisko Skarbnika Gminy Przytuły:

1) Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Przytuły, ul. Supska 10, 18-423 Przytuły,

2) Nazwa stanowiska urzędniczego: Skarbnik Gminy Przytuły

3) Referat: Finansowo-Budżetowy

4) Wymiar etatu: pełny etat

5) Forma zatrudnienia: powołanie (zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych). Do stosunku pracy nawiązanego na podstawie powołania mają zastosowanie przepisy kodeksu pracy (art. 68-72)

6) Przewidywany termin zatrudnienia:  10 stycznia 2025 r.

II. Wymagania niezbędne:

1) posiadanie obywatelstwa polskiego,

2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,

3) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,

4) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,

5) nieposzlakowana opinia,

6) spełnienie jednego z poniższych warunków:

a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,

b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,

c) wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów,

7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu.

III.   Wymagania dodatkowe:

1) preferowany kierunek studiów: ekonomia;

2) wskazane doświadczenie zawodowe na stanowisku Skarbnika Gminy;

3) znajomość przepisów prawa z zakresu rachunkowości, finansów publicznych oraz innych przepisów  prawa niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku Skarbnika Gminy;

4) znajomość obsługi komputera; umiejętność obsługi programów komputerowych niezbędnych do obsługi budżetu gminy, w tym programu „BESTIA”,

5) samodzielność, zaangażowanie, dokładność, operatywność, umiejętność analiz problemów i poprawnego wyciągania wniosków, łatwość nawiązywania kontaktów, łatwość podejmowania decyzji, odporność na stres.

IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów określa art.54 ust.1 ustawy o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2024 poz. 1530). Do zadań Skarbnika Gminy należy prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:

a) prowadzenie rachunkowości jednostki;

b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

c) dokonywania wstępnej kontroli:

- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

-kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

  1. Opracowywanie uchwał w sprawie projektu budżetu i jego zmian.
  2. Przygotowywanie projektów budżetowych gminy i jego zmian.
  3. Nadzorowanie i kontrola pracy Referatu Finansowego.
  4. Nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy.
  5. Kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych i sołectw.
  6. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej urzędu i jednostek organizacyjnych gminy.
  7. Nadzór finansowy nad zarządzaniem mieniem komunalnym.
  8. Uczestnictwo w Sesjach Rady bez prawa głosu.
  9. Opracowywanie instrukcji obiegu dokumentów księgowo – rachunkowych i jego zmian.
  10. Kontrasygnata czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych.
  11. Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej wydatków budżetowych realizowanych przez urząd, funduszy celowych, środków specjalnych, zaciągniętych kredytów i pożyczek.
  12. Analiza wykonanego budżetu.
  13. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu gminy.
  14. Ewidencja wykonanego budżetu.
  15. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
  16. Współpraca z Urzędem Skarbowym, Regionalną Izbą Obrachunkową oraz innymi instytucjami.
  17. Windykacja należności budżetowych.
  18. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub uprawnień wójta.
  19. Skarbnik pełni funkcję kierownika Referatu Finansowego-Budżetowego.

V. Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny,

2) curriculum vitae (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,

3) kserokopie świadectw pracy,

4) kserokopie dyplomów i innych dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

6) oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1)

7) oświadczenia kandydata w zakresie dotyczącym naboru (wzór – załącznik nr 2),

Podanie danych osobowych przez kandydata jest wymogiem ustawowym. Dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dokumenty wymagane ustawowo będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie. (wzór – załącznik nr 3 do ogłoszenia). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, natomiast ich niepodanie może skutkować odrzuceniem oferty.

 

VI. Warunki pracy na stanowisku:

Praca na I piętrze budynku. Praca w pozycji siedzącej w systemie jednozmianowym, wewnątrz budynku przy oświetleniu sztucznym i naturalnym. Pracownik użytkuje sprzęt biurowy, w szczególności komputer, drukarkę, kserokopiarkę, telefon. Możliwe narażenie na obciążenie mięśniowo – szkieletowe i statyczne mięśni.

VII.     Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 20.12.2024 roku do godz.12.00 w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata  na adres: Urząd Gminy Przytuły, ul. Supska 10, 18-423 Przytuły (sekretariat) z dopiskiem:  „Dotyczy konkursu na stanowisko Skarbnika Gminy Przytuły”.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy rekrutacyjnej.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 512413016

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Przytuły oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Przytuły, ul. Supska 10, 18-423 Przytuły niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru.

Ze względu na zasady powoływania skarbnika określone w art. 18 ust.2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 poz.1465) – osoba wyłoniona w konkursie zostanie przedstawiona jako kandydat do powołania na Skarbnika przez Radę Gminy Przytuły.

Wójt Gminy Przytuły

 (-) Kazimierz Ramotowski

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 10 gru 2024 15:01
Data opublikowania: wtorek, 10 gru 2024 15:09
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 196 razy