OGŁOSZENIE O ZATRUDNIENIU NA ZASTĘPSTWO
Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) w związku z usprawiedliwioną nieobecnością głównego księgowego w Urzędzie Gminy Przytuły zachodzi konieczność zatrudnienia pracownika na zastępstwo w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy pracownika samorządowego.
Na podstawie art. 12 ust. 2 ww. ustawy wyłonienie kandydata na powyższe stanowisko nastąpi z pominięciem zasad naboru na stanowisko urzędnicze.
1. Wymagania niezbędne:
1) posiadać obywatelstwo polskie,
2) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, oraz korzystać z pełnych praw publicznych,
3) niekaralność (brak prawomocnego wyroku sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego),
4) nieposzlakowana opinia,
5) spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości.
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydane na podstawie odrębnych przepisów
2. Wymagania dodatkowe:
- Preferowane doświadczenie w pracy na stanowisku w księgowości i rachunkowości w jednostkach budżetowych min. 2 lata
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie zajmowanego stanowiska w szczególności:
- struktur i funkcjonowania administracji samorządowej,
- ustawy o samorządzie gminnym i przepisów oświatowych
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o finansach publicznych
- zasad finansowania zadań oświatowych i Karty Nauczyciela
- o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- znajomość przepisów VAT w sferze jednostek samorządu terytorialnego
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
3. Znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej.
4. Umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność, obowiązkowość, odporność na stres, umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność i systematyczność.
5. Znajomość obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem programów finansowo – księgowych, bankowych, BESTIA (sprawozdawczość budżetowa), Rejestr VAT.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
w zakresie spraw księgowości budżetowej szkół, realizacja zadań Głównego Księgowego:
- Okresowe analizy wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami.
- Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej wydatków i dochodów.
- Współpraca z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
- Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo- księgowych i zapewnienie ich przestrzegania.
- Prowadzenie ewidencji wartościowej (syntetycznej) składników mienia.
- Naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Sporządzanie sprawozdawczości GUS.
- Współpraca ze Skarbnikiem Gminy.
- Terminowe dokonywanie przelewów, opłacanie rachunków i faktur.
- Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonej ewidencji.
w zakresie spraw księgowości budżetowej urzędu:
- Terminowe dokonywanie przelewów, opłacanie rachunków i faktur.
- Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej budżetu gminy.
- Prowadzenie ewidencji w zakresie opłat podatku VAT i o opłacie skarbowej.
Forma zatrudnienia : umowa o pracę na zastępstwo, pełny etat (8 godzin).
Wymagane dokumenty :
- list motywacyjny;
- życiorys - uwzględniający szczegółowy przebieg pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy;
- kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy i szkolenia, posiadane dodatkowe uprawnienia;
- pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- pisemne oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o pracownikach samorządowych”.
Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Przytuły w kopercie z adnotacją „Kandydat do pracy na stanowisku głównego księgowego – umowa na zastępstwo” w terminie do 05.12.2024 r. do godz. 15.00
Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną.
Wójt Gminy Przytuły
(-) Kazimierz Ramotowski
- Klauzula informacyjna (pdf) 20 lis 2024 10:38 0,12 MB