BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

OGŁOSZENIE O ZATRUDNIENIU NA ZASTĘPSTWO

            Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) w związku z usprawiedliwioną nieobecnością głównego księgowego w Urzędzie Gminy Przytuły zachodzi konieczność zatrudnienia pracownika na zastępstwo w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy pracownika samorządowego.

            Na podstawie art. 12 ust. 2 ww. ustawy wyłonienie kandydata na powyższe stanowisko nastąpi z pominięciem zasad naboru na stanowisko urzędnicze.

1. Wymagania niezbędne:

1) posiadać obywatelstwo polskie,

2) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, oraz korzystać z pełnych praw publicznych,

3) niekaralność (brak prawomocnego wyroku sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego),

4) nieposzlakowana opinia,

5) spełnienie jednego z poniższych warunków:

  1. ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
  2. ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości.
  3. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów
  4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydane na podstawie odrębnych przepisów

2. Wymagania dodatkowe:

  1. Preferowane doświadczenie w pracy na stanowisku w księgowości i rachunkowości w jednostkach budżetowych min. 2 lata
  2. Znajomość regulacji prawnych w zakresie zajmowanego stanowiska w szczególności:
  1. struktur i funkcjonowania administracji samorządowej,
  2. ustawy o samorządzie gminnym i przepisów oświatowych
  3. ustawy o rachunkowości,
  4. ustawy o finansach publicznych
  5. zasad finansowania zadań oświatowych i Karty Nauczyciela
  6. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
  7. znajomość przepisów VAT w sferze jednostek samorządu terytorialnego
  8. ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

      3. Znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej.

    4. Umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność, obowiązkowość, odporność na stres, umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność i systematyczność.

     5. Znajomość obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem programów finansowo – księgowych, bankowych, BESTIA (sprawozdawczość budżetowa), Rejestr VAT.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

w zakresie spraw księgowości budżetowej szkół, realizacja zadań Głównego Księgowego:

  1. Okresowe analizy wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami.
  2. Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej wydatków i dochodów.
  3. Współpraca z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
  4. Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo- księgowych i zapewnienie ich przestrzegania.
  5. Prowadzenie ewidencji wartościowej (syntetycznej) składników mienia.
  6. Naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  7. Sporządzanie sprawozdawczości GUS.
  8. Współpraca ze Skarbnikiem Gminy.
  9. Terminowe dokonywanie przelewów, opłacanie rachunków i faktur.
  10. Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonej ewidencji.

   w zakresie spraw księgowości budżetowej urzędu:

  1.     Terminowe dokonywanie przelewów, opłacanie rachunków i faktur.
  2. Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej budżetu gminy.
  3. Prowadzenie ewidencji w zakresie opłat podatku VAT i o opłacie skarbowej.

Forma zatrudnienia : umowa o pracę na  zastępstwo, pełny etat (8 godzin).

Wymagane dokumenty :

  1. list motywacyjny;
  2. życiorys - uwzględniający szczegółowy przebieg pracy zawodowej;
  3. kwestionariusz osobowy;
  4. kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy i szkolenia, posiadane dodatkowe uprawnienia;
  6. pisemne oświadczenie  o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz  korzystaniu z pełni praw publicznych;
  7. pisemne oświadczenie  o  niekaralności prawomocnym  wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  8. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)
  9. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
  10. zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o pracownikach samorządowych”.

Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Przytuły w kopercie z adnotacją „Kandydat do pracy na stanowisku głównego księgowego – umowa na zastępstwo” w terminie do 05.12.2024 r. do godz. 15.00

Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną.

Wójt Gminy Przytuły

 (-) Kazimierz Ramotowski

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 20 lis 2024 10:26
Data opublikowania: środa, 20 lis 2024 10:38
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 63 razy