URZĄD STANU CYWILNEGO
pok. nr 13, tel. 512413016
FAX:862177003
KIEROWNIK
URZĘDU STANU CYWILNEGO
KAZIMIERZ RAMOTOWSKI
WÓJT GMINY PRZYTUŁY
ZASTĘPCA
KIEROWNIKA URZĘDU STANU CYWILNEGO
SPECJALISTA
DS. EWIDENCJI LUDNOŚCI I AKT URZĘDU STANU CYWILNEGO
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych należy:
- prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego;
- prowadzenie spraw wynikających z przepisów kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
- prowadzenie ewidencji ludności;
- współdziałanie z urzędami stanu cywilnego, komórkami organizacyjnymi urzędów gmin i miast właściwymi w sprawach ewidencji ludności i organami do spraw statystyki publicznej;
- prowadzenie spraw meldunkowych i zmiany imion i nazwisk;
- eliminacja przypadków niedopełniania obowiązku meldunkowego oraz powadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wymeldowania przy współpracy z sołtysami i policją;
- prowadzenie spraw dotyczących wydawania dokumentów tożsamości;
- sporządzanie spisu wyborców i prowadzenie innych prac na rzecz wyborów przewidzianych prawem wyborczym;
- prowadzenie spraw nadawania medali i odznaczeń;
- organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego;
- prowadzenie dokumentacji z przyjmowanych ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.
- organizacja i udzielanie ślubów cywilnych
ZADANIA OGÓLNE
1. Realizacja zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Przytułach w części dotyczącej powierzonych zadań dla wszystkich stanowisk pracy.
2. Przygotowywanie monitorowanie i aktualizacja dokumentów wytwarzanych w USC i przekazywanie ich informatykowi celem zamieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej.