STANOWISKO DS. ROLNICTWA I DORADZTWA ROLNICZEGO
Parter, pok. nr 4
Do zadań należy:
1) prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami,
2) współdziałanie z administracją rządową i służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i profilaktyki weterynaryjnej,
3) realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach i ustawy o przeznaczaniu gruntów rolnych do zalesienia,
4) aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych,
5) współdziałanie z samorządem rolniczym i prowadzenie spraw dotyczących wyborów do izb rolniczych,
6) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
7) współpraca z instytucjami zajmującymi się sprawami rolnictwa,
8) opracowywanie Programu zapobiegania bezdomności zwierząt domowych na terenie Gminy Przytuły oraz zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok zwierząt,
9) prowadzenie gospodarki lokalowej stanowiącej własność komunalną,
10) sporządzanie wykazu gruntów do sprzedaży, dzierżawy i wieczystego użytkowania,
11) przygotowanie umów dzierżawy i najmu,
12) prowadzenie ewidencji zawartych umów najmu i dzierżawy,
13) zleca wykonanie biegłemu szacunku gruntów przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w wieczyste użytkowanie,
14) organizacja przetargów na sprzedaż, dzierżawę i wieczyste użytkowanie gruntów,
15) przygotowanie decyzji o przekazaniu w zarząd gruntów państwowych i komunalnych jednostkom organizacyjnym, a także stwierdzenie wygaśnięcia zarządu,
16) prowadzenie dokumentacji związanej z komunalizacją gruntów,
17) prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,
18) opracowanie rocznego sprawozdania ze stanu mienia komunalnego na terenie gminy,
19) realizacja zadań związanych z pozyskiwaniem środków finansowych z funduszy strukturalnych, pomocowych oraz struktur krajowych,
20) poszukiwanie informacji na temat możliwości pozyskiwania środków finansowych z zewnątrz potrzebnych na realizację inwestycji i remontów na terenie gminy,
21) opieka nad cmentarzami i grobami wojennymi, miejscami pamięci narodowej,
22) prowadzenie spraw z zakresu ochrony i konserwacji zabytków, ewidencje zabytków.
23) prowadzenie teczek zgodnie z rzeczowym wykazem akt,
24) aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku,
25) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań,
26) przygotowywanie projektów uchwał z zakresu stanowiska pracy.
Zadania ogólne:
1. Realizacja zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Przytułach w części dotyczącej powierzonych zadań dla wszystkich stanowisk pracy.
2. W razie nieobecności zastępowanie pracownika ds. infrastruktury technicznej i zagospodarowania przestrzennego.
3. Przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów wytwarzanych na stanowisku i przekazywanie ich informatykowi celem zamieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej.
4. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub uprawnień wójta