SKARBNIK GMINY
SKARBNIK GMINY
KIEROWNIK REFERATU FINANSOWO-BUDŻETOWEGO
pok. nr 20,
DO ZADAŃ SKARBNIKA GMINY NALEŻY:
- Pełnienie funkcji Głównego Księgowego budżetu gminy, którego obowiązki i odpowiedzialność określa art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 09. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) a mianowicie:
a) prowadzenie rachunkowości jednostki;
b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
c) dokonywania wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
-kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Opracowywanie uchwał w sprawie projektu budżetu i jego zmian.
- Przygotowywanie projektów budżetowych gminy i jego zmian.
- Nadzorowanie i kontrola pracy Referatu Finansowego.
- Nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy.
- Kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych i sołectw.
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej urzędu i jednostek organizacyjnych gminy.
- Nadzór finansowy nad zarządzaniem mieniem komunalnym.
- Uczestnictwo w Sesjach Rady bez prawa głosu.
- Opracowywanie instrukcji obiegu dokumentów księgowo – rachunkowych i jego zmian.
- Kontrasygnata czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych.
- Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej wydatków budżetowych realizowanych przez urząd, funduszy celowych, środków specjalnych, zaciągniętych kredytów i pożyczek.
- Analiza wykonanego budżetu.
- Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu gminy.
- Ewidencja wykonanego budżetu.
- Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Współpraca z Urzędem Skarbowym, Regionalną Izbą Obrachunkową oraz innymi instytucjami.
- Windykacja należności budżetowych.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub uprawnień wójta.
ZADANIA OGÓLNE:
- Realizacja zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Przytułach w części dotyczącej powierzonych zadań dla wszystkich stanowisk pracy.
- Stałe i systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie zarządzania środkami UE.
- Utrzymywanie kontaktów z osobami i instytucjami zajmującymi się tematyką zarządzania środkami UE w obrębie powiatu łomżyńskiego.
- Pozyskiwanie informacji i nawiązywanie współpracy z partnerami zewnętrznymi w zakresie realizacji zadań finansowych ze źródeł zewnętrznych.
- Organizowanie bazy danych osób i instytucji występujących w systemie przepływu informacji.
- Uczestniczenie w spotkaniach wszystkich osób odpowiedzialnych za zarządzanie projektami z gmin na terenie powiatu.
- Przygotowanie dokumentacji projektowej.
- Przygotowywanie monitorowanie i aktualizacja dokumentów wytwarzanych na stanowisku i przekazywanie ich informatykowi celem zamieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej.