OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Przytuły ,
ul. Supska 10,
18-423 Przytuły,
tel. 086 2177013, faks 086 2177013.
- Adres strony internetowej zamawiającego:
http://www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa garażu z zapleczem socjalno - technicznym na potrzeby OSP w Przytułach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zadania jest budowa garażu z zapleczem socjalno - technicznym na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej w Przytułach, 18-423 Przytuły, działka nr 136/1.
W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie:
- Garażu z zapleczem socjalno - technicznym na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej w Przytułach:
- Roboty ziemne
- Fundamenty
- Roboty murowe
- Strop, schody żelbetowe
- Posadzki
- Dach
- Stolarka
- Roboty wykończeniowe
- Elewacje
- Utwardzenie placu manewrowego.
- Dane ogólne: Lokalizacja: na działce o numerze geodezyjnym 136/1 położonej we wsi Przytuły gm. Przytuły, w istniejącej zabudowie celu publicznego. Decyzja GI.6733.1.2012 z dnia 13.03.2012 o ustaleniu lokalizacji celu publicznego wydana przez Wójta Gminy Przytuły. Projektowany budynek garażowy z zapleczem socjalno - technicznym na potrzeby OSP murowany nie podpiwniczony, ponadto na działce zaprojektowano plac manewrowy dla wozu strażackiego.
- Dane projektowe: Powierzchnia zabudowy: 287,00m2 Powierzchnia użytkowa: 90,30m2 Powierzchnia garażu: 203,10m2 Kubatura: 1763,60m3
- Szczegółowy zakres prac został określony w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i specyfikacji technicznej.
- Uwaga: Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.61.21-8, 45.21.20.00-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.07.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
- Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
- Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem (tj. w formie bezgotówkowej) na rachunek bankowy w Banku BS Jedwabne O Przytuły Nr rachunku 20 8752 0006 0130 1094 2000 0050, a oryginalny dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Wydruk potwierdzenia dokonania elektronicznego przelewu winien być podpisany przez osobę podpisującą ofertę. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium - Budowa garażu z zapleczem socjalno - technicznym na potrzeby OSP w Przytułach. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężnej należy w oryginale złożyć razem z ofertą w jednej wspólnej kopercie, a potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu wpiąć do oferty. Wniesione wadium w formie innej niż pieniężna, dołączone wyłącznie w kopii, traktowane będzie jak jego brak. - Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert, tj. do dnia 13.07.2012 r., do godz. 10.00.
- Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania.
- Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.
- Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
- Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 2, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
- Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
- Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2)Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- Wiedza i doświadczenie - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: jedno zamówienie, którego przedmiotem była robota budowlana polegająca na budowie, rozbudowie lub nadbudowie budynku użyteczności publicznej w rozumieniu §3 pkt 6. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 roku Dz. U. z 2002r., Nr 75, poz. 690 z późn. zm. o wartości robót brutto nie mniejszej niż 400.000,00 zł. W przypadku Wykonawców zagranicznych Zamawiający dokona przeliczenia waluty obcej na PLN według średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na dzień składania ofert.
- Osoby zdolne do wykonania zamówienia - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w tym przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, która ma co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalnościach; Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami.
- Sytuacja ekonomiczna i finansowa - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający wymaga: posiadania - nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 400.000,00 zł. posiadania, aktualnego w dacie złożenia oferty, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę gwarancyjną 400.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
- Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:- dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.5) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)- formularz ofertowy - zał. Nr 1 do SIWZ,
- pełnomocnictwo - w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika lub gdy oferta została złożona przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 Pzp.
- dowód wniesienia wadium w kwocie 10 000 zł.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nieIV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Przytuły ul. Supska 10 18-423 Przytuły tel. (86) 217-70-13 fax. (86) 217-70-13 strona internetowa: www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/ e-mail: inwestycje@przytuly.powiatlomzynski.pl.
- Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Przytuły
Informujemy, że powyższy Przetarg nie obejmuje następujących prac:
- Roboty elektryczne
- Roboty wodno-kanalizacyjne
Wyjaśnienie
Wyjaśnienie nr 2
- SIWZ Budowa garażu z zapleczem socjalno – technicznym na potrzeby OSP w Przytułach (doc) 27 cze 2012 14:00 0,3 MB
- Specyfikacja techniczna (zip) 27 cze 2012 14:05 7,72 MB
- Załącznik Nr 4 Zmieniony 2012.07.03 (doc) 3 lip 2012 19:39 0,04 MB