Wyjaśnienie
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Dotyczy przetargu nieograniczonego pod tytułem :
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Przytuły.
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Przytuły.
Dnia 06.05.2013r jeden z oferentów wystąpił z zapytaniem:
- Pytanie 1.
Dział IV ust. 1 pkt. 4 stanowi ile wynosi szacunkowa ilość gospodarstw domowych.
Proszę o doprecyzowanie jak przedstawia się podział gospodarstw domowych dla zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej, wraz z podaniem ilości osób zamieszkujących w w/w zabudowach.
Odpowiedź:
Szacunkowa liczba gospodarstw domowych dla zabudowy jednorodzinnej wynosi około 421. Budynków o zabudowie wielorodzinnej nie ma. Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia.
- Pytanie 2.
Dział IV ust. P Ppkt. 2 Selektywnie zebranych odpadów komunalnych stanowi , że worki zapewnia wykonawca bez limitu(…)
Proszę o podanie przybliżonej ilości worków jakie mają być rozdysponowane do mieszkańców Gminy Przytuły. Czy przewidziana jest nadwyżka worków jaką należy złożyć w miejscy wskazanym przez Zamawiającego w celu dalszego kolportażu w/w worków dla mieszkańców. W jakim terminie mają być dostarczone powyższe worki do mieszkańców i ewentualnych punktów wskazanych przez Wójta Gminy Przytuły? Czy wymagane jest potwierdzenie dostarczenie powyższych worków.
Odpowiedź:
Właściciel nieruchomości ma możliwość oddawania (w ramach uiszczonej opłaty) każdej ilości odpadów. Zamawiający nie jest w stanie określić górnej ilości worków niezbędnych dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców. Właściciel nieruchomości dostaje zamiennie taką ilość worków od wykonawcy jaką wystawi w dniu odbioru chyba, że właściciel zgłosi uzasadnioną potrzebę otrzymania dodatkowych worków na poszczególne frakcje odpadów. Ilości worków podane w części IV ust. 3 pkt. 2. SIWZ stanowią wielkości szacunkowe i mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Treść SIWZ nie zawiera konieczności potwierdzenia odbioru worków.
- Pytanie 3.
Dział IV ust. 4. Zasady dotyczące Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) Stanowi, że Wykonawca zapewnia wyposażenie i pracownika do PSZOK-u.
Proszę o szerszy opis miejsca wyznaczonego pod PSZOK mieszczącego się przy ul. Supskiej 10. Czy jest to teren ogrodzony i utwardzony, czy jest tam budynek gospodarczy dla zatrudnionego pracownika, czy są zapewnione urządzenia sanitarne (BHP,PPOŻ)
Odpowiedź:
Teren pod PSZOK będzie ogrodzony siatką, utwardzony i zadaszony.
Zamawiający zapewni we własnym zakresie pracownika, który przyjmował będzie w PSZOKu odpady dostarczone przez mieszkańców Gminy. Zamawiający zapewni właściwe urządzenia sanitarne (BHP i PPOŻ)
- Pytanie 4.
Dział V ust. 8 stanowi, że Wykonawca ma 48 godzin na realizację „reklamacji”.
Proszę o informację, czy reklamacja ma być wykonana w ciągu dwóch dni roboczych , czy jest to czas liczony od momentu wysłania pisma z „reklamacją”.
Odpowiedź:
SIWZ wyraźnie zakreśla termin 48 godzin niezależnie od charakteru dnia – roboczy, niedziela, świąteczny.
- Pytanie 5.
Proszę o umieszczenie ilości (Mg) odpadów komunalnych selektywnych i zmieszanych zebranych w ostatnim roku. Jest to informacja niezbędna do oszacowania ilości odbieranych odpadów, a jednocześnie pozwoli na właściwe wyliczenie ceny.
Odpowiedź:
Dane wynikające ze sprawozdania za 2012 rok:- Zmieszane odpady komunalne – 87,8 Mg
- Selektywne odpady komunalne – 7,33 Mg
- Pytanie 6.
Dział VII ust. 1 pkt. 1 ppkt. d) stanowi, że warunkiem udziału w postępowaniu będzie wykazanie się odpowiednią sytuacją ekonomiczną i finansową zapewniającą wykonanie zamówienia.
Proszę o określenie wartości ekonomicznej i finansowej Wykonawcy.
Odpowiedź:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ)
- Pytanie 7.
Wzór umowy w §8 ust. 1 pkt. 5 „Kary umowne” stanowi, że za niedostarczenie harmonogramu przewidziana jest kara w wysokości 5000 zł. Jako podstawa do nałożenia kary uznane będzie oświadczenie co najmniej 25 osób o nieotrzymaniu harmonogramu.
W związku z powyższym proszę o zmianę sposobu weryfikacji otrzymanych przez mieszkańców Gminy harmonogramów. W ocenie Wykonawcy nie jest obiektywne, aby oświadczenie 25 osób skutkowało nałożeniem kary w wysokości 5000 zł.
Odpowiedź:
Wskazany zapis ma na celu monitoring prawidłowości działania Wykonawcy w stosunku do wybranych właścicieli nieruchomości. Oświadczenia te będą weryfikowane przez Zamawiającego. Oczywistym jest, że Wykonawca będzie dostarczał harmonogramy za pokwitowaniem. W konsekwencji prawidłowych działań Wykonawcy nie wystąpią przesłanki do nałożenia takiej kary.
W związku z powyższym termin składania ofert nie ulega zmianie.