BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

Wyjaśnienie

Dotyczy przetargu nieograniczonego pod tytułem :

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Przytuły.

      Dnia 06.05.2013r jeden z oferentów wystąpił z zapytaniem:

  1. Pytanie 1.
          Dział IV ust. 1 pkt. 4 stanowi ile wynosi szacunkowa ilość gospodarstw domowych.
          Proszę o doprecyzowanie jak przedstawia się podział gospodarstw domowych dla zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej, wraz z podaniem ilości osób zamieszkujących w w/w zabudowach.

          Odpowiedź:
    Szacunkowa liczba gospodarstw domowych dla zabudowy jednorodzinnej wynosi około 421. Budynków o zabudowie wielorodzinnej nie ma. Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia.


  2. Pytanie 2.
          Dział IV ust. P Ppkt. 2 Selektywnie zebranych odpadów komunalnych stanowi , że worki zapewnia wykonawca bez limitu(…)
          Proszę o podanie przybliżonej ilości worków jakie mają być rozdysponowane do mieszkańców Gminy Przytuły. Czy przewidziana jest nadwyżka worków jaką należy złożyć w miejscy wskazanym przez Zamawiającego w celu dalszego kolportażu w/w worków dla mieszkańców. W jakim terminie mają być dostarczone powyższe worki do mieszkańców i ewentualnych punktów wskazanych przez Wójta Gminy Przytuły? Czy wymagane jest potwierdzenie dostarczenie powyższych worków.

          Odpowiedź:
    Właściciel nieruchomości ma możliwość oddawania (w ramach uiszczonej opłaty) każdej ilości odpadów. Zamawiający nie jest w stanie określić górnej ilości worków niezbędnych dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców. Właściciel nieruchomości dostaje zamiennie taką ilość worków od wykonawcy jaką wystawi w dniu odbioru chyba, że właściciel zgłosi uzasadnioną potrzebę otrzymania dodatkowych worków na poszczególne frakcje odpadów. Ilości worków podane w części IV ust. 3 pkt. 2. SIWZ stanowią wielkości szacunkowe i mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Treść SIWZ nie zawiera konieczności potwierdzenia odbioru worków.


  3. Pytanie 3.
          Dział IV ust. 4. Zasady dotyczące Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) Stanowi, że Wykonawca zapewnia wyposażenie i pracownika do PSZOK-u.
          Proszę o szerszy opis miejsca wyznaczonego pod PSZOK mieszczącego się przy ul. Supskiej 10. Czy jest to teren ogrodzony i utwardzony, czy jest tam budynek gospodarczy dla zatrudnionego pracownika, czy są zapewnione urządzenia sanitarne (BHP,PPOŻ)

          Odpowiedź:
    Teren pod PSZOK będzie ogrodzony siatką, utwardzony i zadaszony.
    Zamawiający zapewni we własnym zakresie pracownika, który przyjmował będzie w PSZOKu odpady dostarczone przez mieszkańców Gminy. Zamawiający zapewni właściwe urządzenia sanitarne (BHP i PPOŻ)


  4. Pytanie 4.
          Dział V ust. 8 stanowi, że Wykonawca ma 48 godzin na realizację „reklamacji”.
          Proszę o informację, czy reklamacja ma być wykonana w ciągu dwóch dni roboczych , czy jest to czas liczony od momentu wysłania pisma z „reklamacją”.

          Odpowiedź:
    SIWZ wyraźnie zakreśla termin 48 godzin niezależnie od charakteru dnia – roboczy, niedziela, świąteczny.


  5. Pytanie 5.
          Proszę o umieszczenie ilości (Mg) odpadów komunalnych selektywnych i zmieszanych zebranych w ostatnim roku. Jest to informacja niezbędna do oszacowania ilości odbieranych odpadów, a jednocześnie pozwoli na właściwe wyliczenie ceny.

          Odpowiedź:
    Dane wynikające ze sprawozdania za 2012 rok:
    • Zmieszane odpady komunalne – 87,8 Mg
    • Selektywne odpady komunalne – 7,33 Mg
  6. Pytanie 6.
          Dział VII ust. 1 pkt. 1 ppkt. d) stanowi, że warunkiem udziału w postępowaniu będzie wykazanie się odpowiednią sytuacją ekonomiczną i finansową zapewniającą wykonanie zamówienia.
          Proszę o określenie wartości ekonomicznej i finansowej Wykonawcy.

          Odpowiedź:
    Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ)


  7. Pytanie 7.
          Wzór umowy w §8 ust. 1 pkt. 5 „Kary umowne” stanowi, że za niedostarczenie harmonogramu przewidziana jest kara w wysokości 5000 zł. Jako podstawa do nałożenia kary uznane będzie oświadczenie co najmniej 25 osób o nieotrzymaniu harmonogramu.
          W związku z powyższym proszę o zmianę sposobu weryfikacji otrzymanych przez mieszkańców Gminy harmonogramów. W ocenie Wykonawcy nie jest obiektywne, aby oświadczenie 25 osób skutkowało nałożeniem kary w wysokości 5000 zł.

          Odpowiedź:
    Wskazany zapis ma na celu monitoring prawidłowości działania Wykonawcy w stosunku do wybranych właścicieli nieruchomości. Oświadczenia te będą weryfikowane przez Zamawiającego. Oczywistym jest, że Wykonawca będzie dostarczał harmonogramy za pokwitowaniem. W konsekwencji prawidłowych działań Wykonawcy nie wystąpią przesłanki do nałożenia takiej kary.


      W związku z powyższym termin składania ofert nie ulega zmianie.

Data powstania: czwartek, 9 maj 2013 09:40
Data opublikowania: czwartek, 9 maj 2013 09:44
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 17 mar 2014 12:04
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1759 razy