BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

Wyjaśnienie

Przytuły 17.03.2014r.


GI.271.3.2014

Dotyczy przetargu nieograniczonego na: nieograniczonego „ Przebudowa i rozbudowa drogi gminnej przez wieś Doliwy – etap I. Odcinek długości 441,45 m.”

      Dnia 12.03.2014r. jeden z Wykonawców wystąpił z pytaniami do zamawiającego:

  1. Pytanie nr 1
    Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający posiada prawomocny ZRID na przedmiotowe zadanie ?
          Odp. Tak
  2. Pytanie nr 2
    Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający posiada prawomocny ZRID na przedmiotowe zadanie ?
          Odp. Tak
  3. Pytanie nr 3
    Czy Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT2-2010 do projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych ?
          Odp. Tak
  4. Pytanie nr 4
    Zwracamy się o potwierdzenie, iż Zamawiający w postępowaniu przy formułowaniu warunku posiadania wiedzy i doświadczenia – część VII, rozdział I, punkt 2.1 SIWZ, nie żąda wykazu wszystkich wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych, a jedynie tych, służących ocenie warunku postawionego przez Zamawiającego ?
          Odp. Zamawiający jasno wskazał w części VII, rozdział I, punkt 2.1 SIWZ, że nie żąda wykazu wszystkich wykonanych robót budowlanych.
  5. Pytanie nr 5
    Zamawiający w & 7 ust. 9 pkt 1 wzoru umowy wskazał, że:
    „Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego 
    zostaną stwierdzone wady lub usterki, Zamawiającemu przysługują w szczególności następujące uprawnienia: 1) jeżeli wady lub usterki nadają się do usunięcia,
    Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia, wykonując odpowiedni wpis wraz z Wykonawcą
    do protokołu odbioru końcowego i wyznaczając Wykonawcy termin na usunięcie wad lub usterek.
    Do czasu usunięcia wad lub usterek czynności odbiorowe zostają przerwane, co zostanie
    zapisane w protokole odbioru końcowego. W razie nie usunięcia wad w terminie Zamawiający może: a) usunąć wady lub usterki na koszt i ryzyko Wykonawcy; b) odpowiednio obniżyć wynagrodzenie na rzecz Wykonawcy.

          W związku z powyższym, Ubiegający się o udzielenie zamówienia wnosi do Zamawiającego o zmianę treści & 7 ust. 9 pkt 1 wzoru umowy w następujący sposób: „ Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady lub usterki, Zamawiającemu przesługują w szczególności następujące uprawnienia:
      1) jeżeli wady lub usterki nadają się do usunięcia, Zamawiający dokonuje odbioru, wykonując odpowiedni wpis wraz z Wykonawcą do protokołu odbioru końcowego i wyznaczając Wykonawcy termin na usunięcie wad lub usterek.”

          Odp. Zamawiający nie widzi uzasadnionych podstaw do zmiany zapisu umownego. Zamawiający dysponuje środkami publicznymi których wydatkowanie jest sprawdzane i weryfikowane przez instytucje sprawujące nadzór nad gospodarką finansową Jednostki Samorządu Terytorialnego. Z uwagi na to Zamawiającego interesuje odbiór przedmiotu umowy bez wad i usterek. W innym przypadku, tak jak proponuje Wykonawca, Zamawiający płaciłby wynagrodzenie za cały i prawidłowo wykonany przedmiot umowy, chociaż w rzeczywistości tak by nie było. Przez wady i usterki Zamawiający uważa te, które ujawnią się w okresie gwarancyjnym już po odbiorze. Natomiast te wady i usterki, które stwierdzone są podczas odbioru świadczą o tym, że przedmiot umowy nie spełnia warunku gotowości do odbioru.
  6. Pytanie nr 6
    Zamawiający w & 7 ust. 9 pkt 2 wzoru umowy wskazał, że
    „ Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady lub usterki, 
    Zamawiającemu przysługują w szczególności następujące uprawnienia:…. 1) jeżeli wady nie nadają się do usunięcia: a) jednakże umożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem,
    Zamawiający może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie Wykonawcy.
    Wielkość obniżonego wynagrodzenia Zamawiający ustali zgodnie z osobnym kosztorysem. b) oraz uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem,
    Zamawiający może odstąpić od umowy lub żądać od Wykonawcy ponownego wykonania
    przedmiotu umowy w sposób prawidłowy, na koszt i ryzyko Wykonawcy.
    W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie umowne za wadliwie wykonane roboty, które
    uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem.

         W związku z tym, Ubiegający się o udzielenie zamówienia wnosi do Zamawiającego o usunięcie powyższego zapisu z projektu umowy jako niezgodnego z przepisami kodeksu cywilnego i obowiązującym orzecznictwem w tym zakresie
          Odp. Zamawiającego interesuje prawidłowe wykonanie inwestycji. Wykonanie wadliwe inwestycji, na dodatek w takim stopniu, że w ogóle nie będzie nadawać się do użytkowania nie daje zasadnych podstaw zapłaty środków publicznych przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy. W istocie bowiem, Zamawiający płaciłby wynagrodzenie za przedmiot umowy który nie został wykonany. Stanowiłoby to naruszenie dyscypliny finansów publicznych, tj. wydatkowanie środków publicznych na nie zrealizowaną i nie przydatną do celów publicznych inwestycję.
  7. Pytanie nr 7
    Zamawiający w & 10 ust. 3 projektu umowy wskazał, że:
    „Okres gwarancji wynosi ………. miesięcy i liczony będzie od dnia 
    podpisania protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń Zamawiającego. „

          W związku z tym, Ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego wnosi do Zamawiającego o usunięcie z treści & 10 ust. 3 projektu umowy sformułowania „protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń Zamawiającego”.
          Odp. Stanowisko Zamawiającego jest analogiczne jak w odp. na pytanie nr 5


Wójt Gminy Przytuły
(-) Kazimierz Ramotowski
Data powstania: poniedziałek, 17 mar 2014 13:30
Data opublikowania: poniedziałek, 17 mar 2014 13:59
Data przejścia do archiwum: piątek, 4 lis 2016 13:02
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1764 razy