OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 20826 - 2015; data zamieszczenia: 29.01.2015
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Przytuły , ul.
Supska 10, 18-423 Przytuły, woj. podlaskie,
tel. 086 2177013, faks 086 2177013.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: http://www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/
- Adres strony
internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego
systemu zakupów: http://www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i
rozbudowa drogi gminnej nr 104635 B na odcinku o długości
519,31m..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przebudowa i rozbudowa drogi gminnej nr 104635 B na odcinku o długości 519,31m..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7, 45.11.12.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do
przedmiotowego postępowania w wysokości : 6.000,00 zł
( słownie: sześć tysięcy 00/100 złotych ) Wadium wnosi
się przed upływem terminu składania ofert. 1. Wadium może być wniesione w
jednej lub kilku n/w formach : 1) pieniądzu 2)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)
poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z
p. zm.). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się
przelewem na rachunek bankowy zamawiającego 33 8752 0006 0130 1094 2000 0010
Wadium wniesione w formie pieniądza jest skuteczne, gdy przed terminem
składania ofert środki pieniężne zostały zaksięgowane na rachunku bankowym
zamawiającego . Wszelkie ryzyko związane ze skutecznością dostarczenia
zamawiającemu wadium i konsekwencje jego ewentualnego braku przed terminem
składania ofert ponosi wykonawca. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu zamawiający
przechowuje na rachunku bankowym. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim
wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu
postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana
jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt
8a. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza
, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania
umowy. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego
wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 7. Jeżeli wadium
wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z
umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o
koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew
pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych - z przyczyn
leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa
w art. 25 ust. 1 w/w ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej
samej grupy kapitałowej , o której mowa a art. 24 ust.
2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy
kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.
87 ust.2 pkt 3 , co spowodowało brak możliwości
wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia
publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie
zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli
Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o
zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 . Ocena
spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść
oświadczeń i dokumentów złożonych w ofercie, na zasadzie spełnia lub nie
spełnia wymaganego warunku
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz robót
budowlanych w zakresie budowy lub przebudowy drogi o łącznej wartości nie
niższej niż 300 000,00 zł brutto (w ramach 1 umowy) w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich
rodzaju i wartości brutto, daty i miejsca wykonania wg tabeli stanowiącej
załącznik nr 5 do SIWZ.
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli
Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o
zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 . Ocena
spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść
oświadczeń i dokumentów złożonych w ofercie, na zasadzie spełnia lub nie
spełnia wymaganego warunku
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli
Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o
zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 . Ocena
spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść
oświadczeń i dokumentów złożonych w ofercie, na zasadzie spełnia lub nie
spełnia wymaganego warunku
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli
Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o
zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 . Ocena
spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść
oświadczeń i dokumentów złożonych w ofercie, na zasadzie spełnia lub nie
spełnia wymaganego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych
podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju,
w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwa Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt I muszą być podpisane przez osoby uprawnienie do
reprezentacji Wykonawcy. Jeżeli takie uprawnienie nie wynika z aktualnego
odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, dla osób podpisujących ofertę należy dołączyć
pełnomocnictwo do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę.
2.Dokumenty dot. przedmiotu zamówienia - Kosztorys ofertowy. 3. dowód wniesienia wadium 4.Wykonawca, który polega na wiedzy
i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia,
zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest w takiej
sytuacji udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając mu w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby wykonywania zamówienia. 5.Oświadczenia i dokumenty dotyczące
Wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej - Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w III.4.3.1., należy
zastąpić je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także
osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty sporządzone w języku
obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez
Wykonawcę. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez
wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej , zamawiający może zwrócić
się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub
kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , z wnioskiem o
udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z
przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 99
- 2 - Termin płatności
faktury - 1
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy - w zakresie : 1) przesunięcia terminu wykonania
przedmiotu umowy termin może ulec przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień
wynikających z : 2) przestojów, opóźnień lub przeszkód zawinionych przez
zamawiającego ( nieprzekazanie placu budowy, zmiana
terminu dokonania odbioru ) 3) zawieszenia robót przez Zamawiającego 4)
działania siły wyższej ( np. klęski żywiołowe,
strajki generalne lub lokalne ) mającej bezpośredni wpływ na terminowość
wykonywania robót 5) wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych
uniemożliwiających wykonywanie robót ( na okoliczność wystąpienia wymienionego
faktu Wykonawca sporządza notatkę służbową, która wymaga potwierdzenia przez
Inspektora Nadzoru ) 6) wstrzymania robót przez organy administracji
publicznej, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy 2. W
przypadkach wystąpienia opóźnień ( opisanych w pkt 2 - 3 ) Wykonawca zwraca
się do zamawiającego z pisemnym wnioskiem o przesunięcie terminu wykonania
przedmiotu umowy - podając przyczynę i proponowany termin zakończenia prac.
Strony ustalą nowy termin wykonania przedmiotu umowy, który nie może być
dłuższy od faktycznego okresu przerwy lub postoju. 3. Wykonawca nie będzie
uprawniony do wystąpienia z wnioskiem o przedłużenie terminu wykonania
przedmiotu umowy jeżeli uchybienie Zamawiającego
spowodowane było przez błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z
błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu Wykonawcy. 4. zmiany kierownika budowy 1) Wykonawca może dokonać zmiany
kierownika budowy wskazanego w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą
Zamawiającego. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kierownika
budowy w następujących przypadkach : a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń
losowych kierownika budowy, b) niewywiązywania się
przez kierownika budowy z obowiązków wynikających z umowy, c) konieczności
zmiany z innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy ( np.
rezygnacja ,itp. ) 2) Zamawiający może żądać od
Wykonawcy dokonania zmiany kierownika budowy wskazanego w ofercie, jeżeli uzna,
że kierownik nie wykonuje obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany
jest zmienić kierownika budowy zgodnie z żądaniem Zamawiającego
, w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 3) W przypadku dokonania w/w
zmian- nowy kierownik budowy musi spełniać wymagania określone w Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia. 5. zmiany inspektora nadzoru 1) Zamawiający z
własnej inicjatywy proponuje zmianę inspektora nadzoru w następujących przypadkach : a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń
losowych inspektora nadzoru, b) niewywiązywania się
przez inspektora nadzoru z obowiązków wynikających z umowy, c) konieczności
zmiany z innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego(np.
rezygnacja , itp. ) 2) Wykonawca może żądać od Zamawiającego dokonania zmiany
inspektora nadzoru wskazanego w umowie, jeżeli uzna, że inspektor nadzoru nie
wykonuje obowiązków wynikających z umowy. W przypadku dokonania w/w zmian- nowy
inspektor nadzoru musi spełniać wymagania określone w Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia. 6. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie
mającym wpływ na realizacje przedmiotu zamówienia , w
tym również zmiany stawki podatku VAT. 7. Wszelkie zmiany postanowień umowy
wymagają formy pisemnej ( aneksu ) podpisanego przez
strony umowy, pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.przytuly.powiatlomzynski.pl/bip/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Przytułach ul. Supska 10, 18-423
Przytuły.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 13.02.2015 godzina 10:00, miejsce:
Urząd Gminy w Przytułach ul. Supska 10, 18-423
Przytuły Sekretariat 1 piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.
- SIWZ (doc) 29 sty 2015 15:22 0,2 MB
- Formularz oferty (doc) 29 sty 2015 15:23 0,05 MB
- Zał2 Oświadczenie (doc) 29 sty 2015 15:23 0,07 MB
- Zał3 Oświadczenie (doc) 29 sty 2015 15:24 0,02 MB
- umowa (doc) 29 sty 2015 15:24 0,12 MB
- dokumentacja techniczna projektowa (zip) 29 sty 2015 15:25 4,61 MB
- Wykaz wykonanych robot (doc) 29 sty 2015 15:26 0,03 MB